Sida 1 av 1
Postat: måndag 30 maj 2005 11:01
av Fredrik E
Om man behöhöver gå på skethuset när man kör linje 11?
Långedrag har väl inte någon toalett?
Linjen är lång och blåsor kan vara små.
Postat: måndag 30 maj 2005 13:19
av Neko
Stod en bajamaja i slingan sist jag var där med 208.
Postat: måndag 30 maj 2005 17:36
av 2763
Neko skrev:Stod en bajamaja i slingan sist jag var där med 208.
Just den bajamajan står där genom SSR försorg och är en "föreningsangelägenhet" (Det är dock inte ett hinder för att GS sätter ut en holk.)
//Tony
Postat: måndag 30 maj 2005 18:28
av Mr. Burns
Eller så hur GS in sig några timmar per dygn (borde bli billigare, sålänge den uppfyller kraven på rastholk)
Postat: måndag 30 maj 2005 19:01
av 2763
Ja - eller inte.
SSR har haft toaletten stående i vändslingan under våren, så hade vi det även under förra våren. Under sommaren minskar normalt vår abonnemangsverksamhet varför det inte längre finns ekonomi i att ha toan stående.
Poängen är dock att det inte är särskilt svårt att få till en "nöd"-lösning för att åstadkomma andra typer av "reglering" än tidtabellsmässiga för förarna. Att ställa upp ett dass är en ren "skitsak". Det går till och med att få dasset uppställt lagom till att nattrafiken börjar och få det borttaget strax efter sista turen, dagligen.
//Tony
Postat: måndag 30 maj 2005 20:06
av Fredrik E
kan vi inte ta en gammal 600-buss och skita i som någon kör ut/in och sen sanerar?
Ops!
Nu blev det lite off-topic.
Ledsen!
Postat: måndag 30 maj 2005 20:21
av 2763
Nu vet vi vad du har för tankar om personalen på Affärsområde Buss.....
Skämt å sido - det är väl självklart att det behövs ett rejält pausrum tycker jag. En Bajamaja räcker väl inte riktigt till, det får nog vara lite större doningar så att man inte behöver lösa sitt korsord vare sig i förarplatsen eller på muggen (om man nu löser korsord)
//Tony
Postat: måndag 30 maj 2005 20:28
av Neko
Iväg med alla gamla 600-ledbussar!!!
(sorry, var bara tvungen . . .

)
O korsord är en mkt trevlig sysselsättning förresten.
Tillbaks till topic . . .
Skulle vara intressant få veta vilka busslinjer ska gå natt sen. Så man vet
vilka områden man får tampas med.

Postat: måndag 30 maj 2005 21:56
av Björn J.
Det är märkvärdigt vad trådarna ofta kommer långt i från ursprungsämnet, nu ser det ju iallafall ut som om man håller sig inom Göteborg och i viss mån GS... annars brukar det börja med en pedalvagn och sluta med någonting i tunnelbanan i en viss huvudkommun.
Nåväl, skitsak eller ej, kan ju inte låta bli att
eliminera det faktum att taoletten i långedragslingan är Ringliniens, den har vi papper på... ja jag vet, den är gammal nu, ordvitsen alltså. För aspergrar och andra så kan jag ju då berätta att det förekommer två typer av papper här, dels sådant lent på rulle, samt ett hyreskontrakt.
Nä, inte konstigt att man tröttnar på forumet, när det börjar seriöst och man sedan forstsätter att i mindre seriös anda ju längre ned diskussionen löper
ordbajsa allt mer, ja i ordets båda meingar då.
Bj (sur gubbe)

Postat: måndag 30 maj 2005 23:48
av Jourmaster
Den här diskussionen kom allt längre från
ursprungsämnet och har därför fått en egen tråd.

Jourmaster
Postat: tisdag 31 maj 2005 15:02
av Fredrik E
Björn J. skrev:Det är märkvärdigt vad trådarna ofta kommer långt i från ursprungsämnet, nu ser det ju iallafall ut som om man håller sig inom Göteborg och i viss mån GS... annars brukar det börja med en pedalvagn och sluta med någonting i tunnelbanan i en viss huvudkommun.
Nåväl, skitsak eller ej, kan ju inte låta bli att
eliminera det faktum att taoletten i långedragslingan är Ringliniens, den har vi papper på... ja jag vet, den är gammal nu, ordvitsen alltså. För aspergrar och andra så kan jag ju då berätta att det förekommer två typer av papper här, dels sådant lent på rulle, samt ett hyreskontrakt.
Nä, inte konstigt att man tröttnar på forumet, när det börjar seriöst och man sedan forstsätter att i mindre seriös anda ju längre ned diskussionen löper
ordbajsa allt mer, ja i ordets båda meingar då.
Bj (sur gubbe)

Lika svårt för dig som oss andra att hålla dig borta från dasshumorn

Postat: tisdag 31 maj 2005 16:52
av Björn J.
Grovsnus skrev:
Lika svårt för dig som oss andra att hålla dig borta från dasshumorn

Ja jag skrev ju det... ju längre diskussionen fortled, destå mer oseriöst blev det!

Men du måste väl stavat fel... jag är inte så bra på tyska, men "Das Humor" heter det väl... för det är väl inte det utdöda språket
latrin..?
Bj.

Postat: tisdag 31 maj 2005 17:37
av 2763
Jag kan inte förstå varför Björn här tycker att vi är oseriösa. Toalettbesök är desvärre nödvändiga - visst det är inte riktigt del av ursprungstråden, varför det alltså är rätt att göra som Jourmaster gjort.
Jag ser inte riktigt oseriositeten med det här - det är ett åtminstone för förarna väldigt angeläget problem som indirekt har med omläggningen att göra eftersom omläggningen i sig är orsaken till att problemet uppkommer.
//Tony
Postat: tisdag 31 maj 2005 22:37
av CalleGbg
Neko skrev:Iväg med alla gamla 600-ledbussar!!!
(sorry, var bara tvungen . . .

)
O korsord är en mkt trevlig sysselsättning förresten.
Tillbaks till topic . . .
Skulle vara intressant få veta vilka busslinjer ska gå natt sen. Så man vet
vilka områden man får tampas med.

Håller med... min största önskan är att dom går i graven. Men kanske kan dom användas till andra göromål... 600-bussarna förstör Göteborg.... *grymt*
/mvh Calle
Postat: tisdag 31 maj 2005 22:52
av Björne
CalleGbg skrev:Neko skrev:Iväg med alla gamla 600-ledbussar!!!
(sorry, var bara tvungen . . .

)
O korsord är en mkt trevlig sysselsättning förresten.
Tillbaks till topic . . .
Skulle vara intressant få veta vilka busslinjer ska gå natt sen. Så man vet
vilka områden man får tampas med.

Håller med... min största önskan är att dom går i graven. Men kanske kan dom användas till andra göromål... 600-bussarna förstör Göteborg.... *grymt*
/mvh Calle
Det är ju fina bussar i grund och botten, och sedan så får man sig en liten nostalgikick efter allt 500 och 900-vangsåkande

Postat: onsdag 01 juni 2005 8:41
av Björn J.
TonyM skrev:Jag kan inte förstå varför Björn här tycker att vi är oseriösa. Toalettbesök är desvärre nödvändiga - visst det är inte riktigt del av ursprungstråden, varför det alltså är rätt att göra som Jourmaster gjort.
Jag ser inte riktigt oseriositeten med det här - det är ett åtminstone för förarna väldigt angeläget problem som indirekt har med omläggningen att göra eftersom omläggningen i sig är orsaken till att problemet uppkommer.
//Tony
Nej egentligen är det ingen skitsak det där med eliminationen, eller rättare sagt det är just det det är...
Men om man inte får sköta sin eliminiation ordentligt blir man ju såsmåningom inte längre förmögen att sköta sitt arbete. Och såväl proffesionella förare samt sådana och deras vänner konduktörerna som bemannar veteranspårvagnar på sin fritid måste ju få göra sig av med fekaliteter samt sådant som passerat genom njurarna Annars kan de ju inte sköta sin säkerhetstjänst (förare och konduktörer alltså) ordentligt.
Men man får ju se det i sitt sammanhang; (semikolon!)
Pro primo Allvarligt byte av samtalsämne, från en seriös och välformulerad redogörelse hur det tidtabellsmässigt etc. kommer att se ut på spårvägen framöver.
Pro secundo En uppfattningsvis, chickanering av ursprungsinläggaren, där man genom att byta samtalsämne samt typ av ämne gravt förlöjligar denne, jag vet att detta inte alls var med avsikt, men för "nytillkommna" forumbesökare kanske det kan väcka en del undringar och anstöt. Vi vet ju med all tydlighet hur andra diskussioner felaktigt uppfattats på
rätt sätt tidigare.
Pro tertio En respektlöshet mot forumets regler, men kanske inte mot rådande klimat.
Nåväl, som Tony redan skrivit så har ju detta ämne fått en helt egen tråd, där vi som regredierat till den anala fasen kan fortsätta med att vidare utveckla denna skitsak.
Bj.

Re: Bajamajan i Långedragslingan
Postat: torsdag 12 februari 2015 21:28
av spårvägg
Enligt nedanstående länk, fick åtminstone en spårvagnsförare i Göteborg göra ett naturbehovsuppehåll, vilket innebar ett besök bakom ett träd.
http://tjuvlyssnat.se/tjuvlyssnat/sparv ... bromsspar/
Det framgår inte i detta fall vilken linje detta gällde.