Swebus 4295
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Swebus 4295

//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Står krockad på garaget i Karlstad
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
usch, jag minns den och den andra som gick på 310:an mycket väl, tyckte det var trevliga bussar, Kungälv var överhuvudtaget roligare för ca 4-5 år sedan, Alpus, Vest, och Carrus!Bussmicke skrev:Står krockad på garaget i Karlstad

4295
Den bussen var en pärla! Körde den flera gånger på 310an! underbar! hoppade inte så mycket som brosan 4296 vid 100km/h
Kungälv hade många bra bussar egentligen! trots att dom såg ut som skrutt!
Orusttrafikens nya MAN bussar är rena skroten!
Man blir sen på linjer som man absolut aldrig nånsin skulle blivit sen på med Swebus gamla häckar till bussar!

Man blir sen på linjer som man absolut aldrig nånsin skulle blivit sen på med Swebus gamla häckar till bussar!
Re: 4295
Säger du detKungälvskillen skrev:Den bussen var en pärla! Körde den flera gånger på 310an! underbar! hoppade inte så mycket som brosan 4296 vid 100km/h![]()

4295
Men den bussen jag tyckte var bäst var nog 4736 den gula marstrandsbussen!
men den rasade väldigt på slutet..
Sedan har vi ju gamla 3774! oj oj taskig värme (pga omkopplade rör vid elementen) men vilken fart den hade! när man väl fått upp den i fart så gick den fort! den var inte spärrad! hehe!
Som en liten notis kan jag säga att 3774 gick att köra med huvudströmmen bruten! det blev lite jobbigt att ta sig ur bussen i marstrand bara...haha fick släppa trycket i dörrarna!
Hmm man skulle kunna skriva hur mycket som helst om garaget o bussarna i Kungälv!
men den rasade väldigt på slutet..
Sedan har vi ju gamla 3774! oj oj taskig värme (pga omkopplade rör vid elementen) men vilken fart den hade! när man väl fått upp den i fart så gick den fort! den var inte spärrad! hehe!
Som en liten notis kan jag säga att 3774 gick att köra med huvudströmmen bruten! det blev lite jobbigt att ta sig ur bussen i marstrand bara...haha fick släppa trycket i dörrarna!
Hmm man skulle kunna skriva hur mycket som helst om garaget o bussarna i Kungälv!
Re: 4295
Det ska vara lite sletetBjörne skrev:Säger du detKungälvskillen skrev:Den bussen var en pärla! Körde den flera gånger på 310an! underbar! hoppade inte så mycket som brosan 4296 vid 100km/h![]()
Man blir sen på linjer som man absolut aldrig nånsin skulle blivit sen på med Swebus gamla häckar till bussar!Alpusar: Vestar. Det fanns mycket gott i Kungälv.