Jag har fått ett stort antal bilder med avsikt att publicera på Internet i lämpligt sammanhang.
Bilderna är skannade teckningar, men allt är i fel färg, och en del andra fel också... Många bilder var det... Bilderna kommer ursprungligen från Monica Söderlund-Larsson på Lididigö.
Men här är en M21:a att måla och pula med i lämligt ritprogram, allt efter eget huvud och egen fantasi.
Här är ett A-banetåg, jag medger att det är en himla massa jobb att sitta ned och "photoshoppa" en sådan här bild, men om man inte har någonting annat för sig så kan det kanske vara konstruktivt...
Björn J. skrev:För att då alla ni på andra sidan landet inte skall känna er missfördelade så kommer det här vad jag tror är en Lidingövagn att snygga till!
Bj.
Du har så rätt, det är en Lidingövagn (troligen en A24B eller möjligen en A30 med lite mer rundade fönster än normalt ), och självklart skall den målas i citronblått eller i venetianskt rött (om den färgen nu finns i ert ritprogram)
Citronblått låter som ett trevligt färgval.
Herge, ni vet Georges Rimini, Tintins skapare, skrev en historia om blå apelsiner, som nu finns på DVD med "otecknade skådespelare" kanske är någonting ditår på färgskalan.
Färgen "spårvagnsblå", "mörksvart" eller "ljusvitt" är också bra kulörer.
Liksom då "televerksorange"...
Jag har fler bilder på diverse bussar, spårvagnar, tåg och t-banevagnar, somliga är i urusel kvalité, men det kan hända jag lägger ut någonting här så småningom, kanske en Routmaster i "körsbärsviolett"...