M32 i snövädret
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
M32 i snövädret
Under kvällen/natten 12-13/2 passade vi på att testa M32 och dess köregenskaper i snö.
Resultatet av provkörningen blev ett konstaterande att M32 är en fantastisk vagn att ta sig fram i snöväder. Vi hade inte några som helst problem att köra runt i spårnätet.
Nu överlåter jag till övriga i forumet att klura ut var är vi
Behöver jag tillägga att det handlar om Göteborgs spårnät
/JAgr
Resultatet av provkörningen blev ett konstaterande att M32 är en fantastisk vagn att ta sig fram i snöväder. Vi hade inte några som helst problem att köra runt i spårnätet.
Nu överlåter jag till övriga i forumet att klura ut var är vi
Behöver jag tillägga att det handlar om Göteborgs spårnät
/JAgr
Re: M32 i snövädret
Det var ju tråkigt att läsa. Tänk så många möjligheter att skriva inlägg om Västtrafiks, Göteborgs Spårvägars, italienska vagntillverkares m.fl. inkompetens vi därmed går miste om. Det verkar ju nästan som om det finns andra som är lika komptetenta som vi som skriver i Forum. Sorgligt, övermåttan sorgligt.JAgr skrev:Under kvällen/natten 12-13/2 passade vi på att testa M32 och dess köregenskaper i snö.
...
Resultatet av provkörningen blev ett konstaterande att M32 är en fantastisk vagn att ta sig fram i snöväder. Vi hade inte några som helst problem att köra runt i spårnätet.
Nu överlåter jag till övriga i forumet att klura ut var är vi
Behöver jag tillägga att det handlar om Göteborgs spårnät
/JAgr
Bilden är från slingan vid Marklandsgatan. Fel, Slingan Slottsskogsvallen ska det vara.
Senast redigerad av Harald den söndag 13 februari 2005 18:54, redigerad totalt 1 gånger.
Re: M32 i snövädret
Strax före Marklandsgatan påväg västerut?JAgr skrev:Nu överlåter jag till övriga i forumet att klura ut var är vi
/JAgr
Re: M32 i snövädret
Attans, du hann före..Harald skrev:Bilden är från slingan vid Marklandsgatan.
Ja, det är helt rätt. Slingan Slottskogsvallen, även om inte spåren syns!
Det blev en minivariant på rundtur också, nästa slinga som besöktes var slingan Marklandsgatan där vi även gjorde ett fotostopp. Vi hörde då på radion att det var problem vi Sandarna varför vi ställde kosan till Kungsten, vilket kan läsas om i en annan tråd.
/JAgr
Det blev en minivariant på rundtur också, nästa slinga som besöktes var slingan Marklandsgatan där vi även gjorde ett fotostopp. Vi hörde då på radion att det var problem vi Sandarna varför vi ställde kosan till Kungsten, vilket kan läsas om i en annan tråd.
/JAgr
Kanske Göteborg har mer tur än Boston som har nu nekat att ta emot de 60 sista vagnarna av en beställning på 100 från AnsaldoBreda.
Vet ännu inte vad som kommer hända i "Beantown". Om dom skall lägga ut en ny beställning eller om dom kommer att kopiera Dallas med att sätta in en låggolvsdel i Kinki vagnarna som dom har 125 av.
Boeingvagnerna blev en del reviderade och dom ersatte pluggdörrarna med vanliga "bussdörrar" och dom verkar rulla ganska smärtfritt numera.
mvh Dennis
Vet ännu inte vad som kommer hända i "Beantown". Om dom skall lägga ut en ny beställning eller om dom kommer att kopiera Dallas med att sätta in en låggolvsdel i Kinki vagnarna som dom har 125 av.
Boeingvagnerna blev en del reviderade och dom ersatte pluggdörrarna med vanliga "bussdörrar" och dom verkar rulla ganska smärtfritt numera.
mvh Dennis
Och på min fototur ut till Järntorget igår såg jag på avstånd en M32 köra förbi vid Järntorget. Hade jag varit där en minut tidigare hade det kanske blivit en bra bild. Vill också påpeka att jag nästan tappade modet helt när jag såg detta, och svor högt.JAgr skrev:Vi hörde då på radion att det var problem vi Sandarna varför vi ställde kosan till Kungsten, vilket kan läsas om i en annan tråd.
Re: M32 i snövädret
Och så här 11 år senare så tycker ni göteborgare fortfarande, att M32 är en fantastisk spårvagn?
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Re: M32 i snövädret
Att de tar sig fram bra i snö gäller nog fortfarande. Annars är det väl inte så mycket som någonsin betraktats som bra med vagntypen. Köregenskaperna beror på valet av motortyp (kortsluten asynkronmaskin) och dess egenskap att inte kunna rusa. Det är inte ansaldos förtjänst i alla fall.roggek skrev:Och så här 11 år senare så tycker ni göteborgare fortfarande, att M32 är en fantastisk spårvagn?
Med reservation för tyckfel.