M32 i snövädret

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
JAgr
Inlägg: 571
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:59
Ort: Västra Frölunda

M32 i snövädret

Inlägg av JAgr »

Under kvällen/natten 12-13/2 passade vi på att testa M32 och dess köregenskaper i snö.

Bild

Resultatet av provkörningen blev ett konstaterande att M32 är en fantastisk vagn att ta sig fram i snöväder. Vi hade inte några som helst problem att köra runt i spårnätet.

Nu överlåter jag till övriga i forumet att klura ut var är vi :?:

Behöver jag tillägga att det handlar om Göteborgs spårnät :oops:

/JAgr
Harald
Inlägg: 8658
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: M32 i snövädret

Inlägg av Harald »

JAgr skrev:Under kvällen/natten 12-13/2 passade vi på att testa M32 och dess köregenskaper i snö.

...

Resultatet av provkörningen blev ett konstaterande att M32 är en fantastisk vagn att ta sig fram i snöväder. Vi hade inte några som helst problem att köra runt i spårnätet.

Nu överlåter jag till övriga i forumet att klura ut var är vi :?:

Behöver jag tillägga att det handlar om Göteborgs spårnät :oops:

/JAgr
Det var ju tråkigt att läsa. Tänk så många möjligheter att skriva inlägg om Västtrafiks, Göteborgs Spårvägars, italienska vagntillverkares m.fl. inkompetens vi därmed går miste om. Det verkar ju nästan som om det finns andra som är lika komptetenta som vi som skriver i Forum. Sorgligt, övermåttan sorgligt.

Bilden är från slingan vid Marklandsgatan. Fel, Slingan Slottsskogsvallen ska det vara.
Senast redigerad av Harald den söndag 13 februari 2005 18:54, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel
Inlägg: 466
Blev medlem: lördag 04 januari 2003 20:03

Re: M32 i snövädret

Inlägg av Daniel »

JAgr skrev:Nu överlåter jag till övriga i forumet att klura ut var är vi :?:
/JAgr
Strax före Marklandsgatan påväg västerut?
Daniel
Inlägg: 466
Blev medlem: lördag 04 januari 2003 20:03

Re: M32 i snövädret

Inlägg av Daniel »

Harald skrev:Bilden är från slingan vid Marklandsgatan.
Attans, du hann före.. :wink:
Användarens profilbild
JAgr
Inlägg: 571
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:59
Ort: Västra Frölunda

Inlägg av JAgr »

Ja, det är helt rätt. Slingan Slottskogsvallen, även om inte spåren syns!

Det blev en minivariant på rundtur också, nästa slinga som besöktes var slingan Marklandsgatan där vi även gjorde ett fotostopp. Vi hörde då på radion att det var problem vi Sandarna varför vi ställde kosan till Kungsten, vilket kan läsas om i en annan tråd.

/JAgr
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kanske Göteborg har mer tur än Boston som har nu nekat att ta emot de 60 sista vagnarna av en beställning på 100 från AnsaldoBreda.

Vet ännu inte vad som kommer hända i "Beantown". Om dom skall lägga ut en ny beställning eller om dom kommer att kopiera Dallas med att sätta in en låggolvsdel i Kinki vagnarna som dom har 125 av.

Boeingvagnerna blev en del reviderade och dom ersatte pluggdörrarna med vanliga "bussdörrar" och dom verkar rulla ganska smärtfritt numera.

mvh Dennis
rojo
Inlägg: 121
Blev medlem: onsdag 17 december 2003 23:46
Ort: Fyrktorget
Kontakt:

Inlägg av rojo »

JAgr skrev:Vi hörde då på radion att det var problem vi Sandarna varför vi ställde kosan till Kungsten, vilket kan läsas om i en annan tråd.
Och på min fototur ut till Järntorget igår såg jag på avstånd en M32 köra förbi vid Järntorget. Hade jag varit där en minut tidigare hade det kanske blivit en bra bild. Vill också påpeka att jag nästan tappade modet helt när jag såg detta, och svor högt. :)
Användarens profilbild
roggek
Inlägg: 2537
Blev medlem: måndag 17 maj 2010 20:05

Re: M32 i snövädret

Inlägg av roggek »

Och så här 11 år senare så tycker ni göteborgare fortfarande, att M32 är en fantastisk spårvagn? :cheesygrin:
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: M32 i snövädret

Inlägg av 2763 »

roggek skrev:Och så här 11 år senare så tycker ni göteborgare fortfarande, att M32 är en fantastisk spårvagn? :cheesygrin:
Att de tar sig fram bra i snö gäller nog fortfarande. Annars är det väl inte så mycket som någonsin betraktats som bra med vagntypen. Köregenskaperna beror på valet av motortyp (kortsluten asynkronmaskin) och dess egenskap att inte kunna rusa. Det är inte ansaldos förtjänst i alla fall.
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar