Sida 1 av 1

Fråga om C6

Postat: lördag 27 november 2004 16:54
av Gäst
Är det någon som vet vad det är för skyltar som sitter bredvid destinationskylten på C6 (det är två stycken) Varför har C14 bara en sådan skylt vet någon?

Re: Fråga om C6

Postat: lördag 27 november 2004 17:01
av Andy
Anonymous skrev:Är det någon som vet vad det är för skyltar som sitter bredvid destinationskylten på C6 (det är två stycken) Varför har C14 bara en sådan skylt vet någon?
Tenker du på linjenummer skiltene?

Andreas

Re: Fråga om C6

Postat: söndag 28 november 2004 13:19
av M224
Anonymous skrev:Är det någon som vet vad det är för skyltar som sitter bredvid destinationskylten på C6 (det är två stycken) Varför har C14 bara en sådan skylt vet någon?
Linjenummer och turnummer. Vissa C6:or har bara en skylt brevid.

Postat: måndag 29 november 2004 8:17
av JDS
Den elektriska "tyfonen" satt i övre vänstra hörnet från början, ett dumt experiment som bl a kostade åtskilliga bilar på Saltsjöbanan. Numera har många vagnar Kockums-tyfon (tryckluft) och på övriga C6 är "biltutan" flyttad till under förarhytten.

C14 har tryckluftdriven tyfon från början så där har det aldrig varit någon öppning bredvid skylten.

Re: Fråga om C6

Postat: måndag 29 november 2004 11:03
av Munster
Anonymous skrev:Är det någon som vet vad det är för skyltar som sitter bredvid destinationskylten på C6 (det är två stycken) Varför har C14 bara en sådan skylt vet någon?
Och C2/C4 hade sina skyltar ovanför fönstret och nedanför fönstret.

Postat: måndag 29 november 2004 18:46
av Gäst
JDS skrev:Den elektriska "tyfonen" satt i övre vänstra hörnet från början, ett dumt experiment som bl a kostade åtskilliga bilar på Saltsjöbanan. Numera har många vagnar Kockums-tyfon (tryckluft) och på övriga C6 är "biltutan" flyttad till under förarhytten.

C14 har tryckluftdriven tyfon från början så där har det aldrig varit någon öppning bredvid skylten.
Men på tuben funkade Vobblern utmärkt!, så som systemet kallades med 2st bilhorn Låg/hög ton och en oskilator som fick tonhöjden att "vobbla".
Tyvärr hadde Asj/Hägglunds ej tänkt på vatten dränering i lådan så det blev betydande rost angrepp i låda/taket på C6.
Mj

Postat: måndag 29 november 2004 20:38
av Christer J
Anonymous skrev:Men på tuben funkade Vobblern utmärkt!, så som systemet kallades med 2st bilhorn Låg/hög ton och en oskilator som fick tonhöjden att "vobbla".
Tyvärr hadde Asj/Hägglunds ej tänkt på vatten dränering i lådan så det blev betydande rost angrepp i låda/taket på C6.
Mj
Det skulle jag inte vilja påstå. Den har ringa effekt på trafikanterna och låter bara pinsamt fjöligt. Tacka vet jag tyfonerna på C4 och C5 det fick fyllgubbarna att hoppa högt när de stod och pinkade från plattformspanten.
En blev så uppjagad att han skällde ut mig två timmar senare när jag kom tillbaka efter en helsläng. 8)

H / Christer J

Re: Fråga om C6

Postat: måndag 29 november 2004 20:57
av trafe
Munster skrev:
Anonymous skrev:Är det någon som vet vad det är för skyltar som sitter bredvid destinationskylten på C6 (det är två stycken) Varför har C14 bara en sådan skylt vet någon?
Och C2/C4 hade sina skyltar ovanför fönstret och nedanför fönstret.
Ja, men hade inte C5 också det?

Re: Fråga om C6

Postat: måndag 29 november 2004 21:07
av M224
trafe skrev:
Munster skrev:
Anonymous skrev:Är det någon som vet vad det är för skyltar som sitter bredvid destinationskylten på C6 (det är två stycken) Varför har C14 bara en sådan skylt vet någon?
Och C2/C4 hade sina skyltar ovanför fönstret och nedanför fönstret.
Ja, men hade inte C5 också det?
Stämmer bra det.