Stopp i tunneltrafiken...

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Jonas
Kontakt:

Stopp i tunneltrafiken...

Inlägg av Jonas »

Den 28/8 runt 18:20 fick ett C20 mellan Alvik och Stora Mossen för sig att det inte ville åka vidare (strejk eller bara trött för dagen...?). Detta till följd att vi, tåget som låg hack i häl, fick oss en meditationsstund på cirkus en kvart ungefär en tåglängds avstånd från Alvik. Här fick man således chans att studera tunnelbanans skarpaste kurva riktigt noggrannt, vilket var intressant de första minutrarna...
Nåväl: Någon som har koll på varför tåget förlist i dessa 'ödemarker'?
Avbränd säkring?
Kraschad dator?
Trasig vubbelförknysare?
Punktering?
...?

/Jonas.
AGR
Kontakt:

Stopp i T banan

Inlägg av AGR »

Det var inget C20 tåg som stannade utan ett C14 tåg som fick ATP fel. Tåget undanfördes genom körning från från annan vagn.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Användarens profilbild
Jonas
Kontakt:

Re: Stopp i T banan

Inlägg av Jonas »

Anders.G.Rehnström skrev:Det var inget C20 tåg som stannade utan ett C14 tåg som fick ATP fel. Tåget undanfördes genom körning från från annan vagn.
Men... Det stod ett C20 framför oss, och föraren påstod att det var det tåget som strulade, och det var ett C20, det lovar jag! (t.o.m. jag kan se skillnad på C20 och Cx. :-)
Var det altså en riktig kö då... Konstigt att vi fick åka från Alvik då...

/Jonas.
Skriv svar