Trean i rätt spår!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Trean i rätt spår!

Inlägg av Björn J. »

Bild
Växelfel i Brunnsparken, tröligtvis efter förra veckans urspårningar.
En del vagnar tvingas ta andra vägar.

Dock inte 344 på treans linje, klockan är ungefär 10.10 idag på fm.

Hade skrivit någonting annat från början... men när alldagliga saker rutinerat inte gör några noterinar på den biologiska hårdisken blir det fel.
Nu är det rätt...

Bj.
Senast redigerad av Björn J. den måndag 28 oktober 2002 15:18, redigerad totalt 1 gånger.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Inlägg av 2763 »

Går inte trean alltid den vägen???
Med reservation för tyckfel.
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Va, cyklar jag ute och gör?
Nä båda "mina" vagnar går välan i Södra Hamngatan... äh nu blev jag osäker... Blev inte trean förflyttad till andra sidan ån vid senaste omläggningan? Vill minnas att även GZ sade att vagnar till i huvudsak samma destination skulle gå från samma hållplatsläge...
Skall kolla detta, ring mej sen!

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Inlägg av 2763 »

Björn Johansson (BJ) skrev:Va, cyklar jag ute och gör?
Nä båda "mina" vagnar går välan i Södra Hamngatan... äh nu blev jag osäker... Blev inte trean förflyttad till andra sidan ån vid senaste omläggningan? Vill minnas att även GZ sade att vagnar till i huvudsak samma destination skulle gå från samma hållplatsläge...
Skall kolla detta, ring mej sen!

Bj.
1, 3, 8, 9, 10 går i Norra Hamngatan och
2, 4, 6, 7, 11 går i Södra

(Osäker på 8 dock!)

På kvällen är det iallafall så att det är endast Kortedala/Bergsjövagnarna (samt hisingsvagnarna) som går i Södra hamngatan.

/Tony - tämligen säker på trean.,
Med reservation för tyckfel.
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Där ser man...
Ettan och trean går ju iallafall från samma hållplatsläge.
Får la änna te å ändra på rubriken då...

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

8 går från samma hpl som 7!
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Mr. Burns
Inlägg: 1883
Blev medlem: måndag 02 september 2002 13:40
Ort: Framsidan

Inlägg av Mr. Burns »

Bussmicke räddar dagen. Alltså linjerna 1, 3, 9 och 10 i Norra Hamngatan och resten (förutom femman) i Södra Hamngatan.

Ingen trafik i Arkadenkurvan, riktning från Drottningtorget. Vet ej om det har gällt hela helgen, men under en eftermiddagsresa idag (måndag) var det stopp.

Linjerna som svänger är tvungna att köra via Norra Hamngatan för att kringgå kurvan. Innebär trög trafik på f.f.a. Norra Hamngatan, eftersom ordinarie linjer tvingas samsas med tre extra linjer. Även på Drottningtorget blir det minst sagt viss obalans mellan hållplatslägena.

Eftersom det inte går att ta sig från spåren bakom hotell Eggers till Norra Hamngatan får fyran köra över Drottningtorget. Känns nostalgiskt värre att rulla där.


/Michael
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Jo växeln satt fast redan vid 10-tiden, det fanns en trafikledare på plats som dirigerade vilsna vagnar.

Bj.
Vadå jag dyster?
Skriv svar