Bastanta roddarmadammer är en form av lokaltrafik till sjöss som jag trodde försvann för länge sedan. Men utanför Baabe finns fortfarande en linje kvar.
Frågan är om det är en kvarleva från öst, eller en entreprenör som hittat sin nisch? Taxan var €0,50 per person och €1,00 per cykel. Eftersom överfarten bara tar några minuter ger det en ganska bra timlön fina sommardagar. Inte behöver han gå på gym heller.
Björne skrev:Lite OT nu Vad är det för något program du använder för bildtexterna?
Jag använder Photoshop Elements, som följde med scannern, för all bildredigering. Texten görs helt enkelt genom att man ställer in svart bakgrundsfärg och sedan utökar bildens (canvas) storlek med 20 punkter i bildens nederkant. Sedan används det vanliga textverktyget för att skriva texten.
Om jag inte minns helt fel, så var det Jan Lindahl som lanserade detta i Postvagnen för ett par år sedan.
Björne skrev:Lite OT nu Vad är det för något program du använder för bildtexterna?
Jag använder Photoshop Elements, som följde med scannern, för all bildredigering. Texten görs helt enkelt genom att man ställer in svart bakgrundsfärg och sedan utökar bildens (canvas) storlek med 20 punkter i bildens nederkant. Sedan används det vanliga textverktyget för att skriva texten.
Om jag inte minns helt fel, så var det Jan Lindahl som lanserade detta i Postvagnen för ett par år sedan.
Okej då ska jag testa det. Jo Lindahl har kört med det ett tag. Tror även att Bruse och några till kör med samma metod.
Här i Örebro finns roddfärjan Wiktoria som dagligen på sommaren går mellan Stora Holmen och Stadsparken, en liten nätt roddtur på så där 2 minuter! "Mitt Nerike" om Stora Holmen/Stadsparken