Pedalvagn på linje 9

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Pedalvagn på linje 9

Inlägg av Harald »

Till glädje för alla pedalvagnsb**ar visar jag här en bild från Chapmans Torg kl. 16.47 den 25 oktober 2002.

Bild
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Ja, det är annat än M31...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Börje Ståhlman

Inlägg av Börje Ståhlman »

Bussmicke skrev:Ja, det är annat än M31...
Kan inte annat än instämma.
Synd bara att de skulle förstöra destinationsväven med en sån där ny skylt.

/BS
Börje Ståhlman

Inlägg av Börje Ståhlman »

Bussmicke skrev:Ja, det är annat än M31...
Kan inte annat än instämma.
Synd bara att de skulle förstöra destinationsväven med en sån där ny skylt.

/BS
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Pealvogner

Inlägg av Andy »

Hei!
Flott bilde!
Trur jeg kommer til å savne M-25 i Oslo jeg, trur jeg skal prøve å finne ut hvem vogn som blir museumsvogn i Oslo i dag jeg!

Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: Pedalvagn på linje 9

Inlägg av Bussmicke »

Harald Nordius skrev:Till glädje för alla pedalvagnsb**ar visar jag här en bild från Chapmans Torg kl. 16.47 den 25 oktober 2002.

Bild
Hmmm, och linje 9 är den enda linje jag inte lyckats plåtat pedalvagn på. Går de ofta på 9:an eller var det bara en tillfällighet?
mn
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
tomsa
Inlägg: 544
Blev medlem: lördag 07 september 2002 19:42
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pedalvagn på linje 9

Inlägg av tomsa »

Bussmicke skrev:Till glädje för alla pedalvagnsb**ar visar jag här en bild från Chapmans Torg kl. 16.47 den 25 oktober 2002.
Hmmm, och linje 9 är den enda linje jag inte lyckats plåtat pedalvagn på. Går de ofta på 9:an eller var det bara en tillfällighet?
mn
Tursättningen berodde nog på det stora antalet indragna spårvagnar av typen M31 som i övrigt disktuterats här på Forum..

Vad jag ställer mig frågands till är dock det pressmeddelande som Göteborgs Spårvägar sände till media, där de påstår att det skulle finnas 80 stycken låggolvsvagnar av modell M31, mig veterligt borde det vara typ 7 st M21 kvar och totalt ungefär kanske max 60 M31:or som är trafikvagnar (övriga mellanskillanden under ombyggnad alt montering i Tyskland).

Är det inte lite konstigt att man inte ens vet hur många spårvagnar man har?
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Skriv svar