timk skrev:[Vilket förstås Lidingö stad aldrig har gjort. Men så förväntar man sig ju inte något vidare hederligt uppträdande från det hållet heller.
Som du nu så elegant demonstrerade, så finns det en motvilja inom Stockholms län gentemot Lidingö, precis på samma sätt som det finns en motvilja i Sverige gentemot Stockholms län. Det gör att det är politiskt ok att göra saker som straffar Stockholm och Lidingö.
Personligen tycker jag inte att det är ok.
OM man har använt politisk utpressning för att tvinga igenom ett avtal där Lidingö skall betala mer för infrastruktur än andra kommuner, så anser jag detta vara fel, ja rent av kriminellt. Å andra sidan, OM Lidingö har sluppit betala saker de borde ha betalt (investeringar kring LB, trafikavgifter) i utbyte mot att de betalade underhållet för gamla Lidingöbron, så anser jag att det är uselt av Lidingö, ja rent av kriminellt, och de borde få betala en ny bro alternativt upprustning av den gamla.
Eftersom jag inte vet hela sanningen så kan jag bara ha mina misstankar.
Samtidigt är det olyckligt att infrastrukturen blir slagträ och lidande, oavsett vem som har rätt.
Och det är djupt olyckligt att infrastruktursatsningar i Stockholm är satta på undantag. Vad gäller kollektivtrafiken så gillar ju Betongpartiet socialmoderaterna vägbyggen, så det spelar inte så stor roll vem som styr.