Trängselavgifter och annat valfläsk...

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Inlägg: 2932
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 12:05
Ort: Byn längs linjen vid havet
Kontakt:

Trängselavgifter och annat valfläsk...

Inlägg av Ulrik Berggren »

...står det om på dn.se...


Om trängselavgifter står i den gemensamma plattformen att ett flerårigt fullskaligt försök ska genomföras. Men inte när och inte hur.

- Vi är eniga om att försöket ska inledas under 2004, sade miljöpartiets gruppledare Christopher Ödmann.

Men partierna är också eniga om att invänta den parlamentariska Stockholmsberedningens betänkande, och riksdagen måste hinna besluta om en lagändring.
lite längre ner står något intressant...
Senast 2004 tillförs pengar till vagninköp och förlängning av perrongerna i tunnelbanan och för pendeltågen.

Vagninköpen är jag med på, men behöver man verkligen förlänga t-baneplattformarna?


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Användarens profilbild
Jörgen_G
Inlägg: 808
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:37
Ort: Kgl Holmen

Re: Trängselavgifter och annat valfläsk...

Inlägg av Jörgen_G »

Ulrik Berggren skrev: /.../lite längre ner står något intressant...
Senast 2004 tillförs pengar till vagninköp och förlängning av perrongerna i tunnelbanan och för pendeltågen.

Vagninköpen är jag med på, men behöver man verkligen förlänga t-baneplattformarna?

Det som förvånar mig är att partierna i Stockholms stad kommer överens om detta, som om det vore deras ansvarområde. Tunnel- och pendelstågsvagnar och förlängda plattformar är allra högsta grad en landstingsfråga och borde i ett dokument från styret i Stockholms stad var en viljeinriktning att stödja investeringarna eller dylikt

mvh/ Jörgen G
Skriv svar