SL "profilerar sig"
Postat: söndag 01 september 2002 11:52
Under lång tid har ju entreprenörerna i SL-trafiken tillåtits profilera sina sköldpaddor och annat på fordonen (och i viss mån stationerna). Till sist begrep tydligen SL-ledningen att det är ett problem för kunderna att de möts av "Tack för att du reste med Connex" etc.
Det är bra tycker jag att man nu äntligen börjat styra upp detta igen.
Men vad gör man då? Jo på de allra flesta fordonen innebär den nya taktiken att man TAR BORT SL-cirkeln samtidigt med andra märken och ersätter med "SL i samarbete med Nisses Plåt & Svets" på långsidorna.
Fråga: om man skall profilera sitt eget varumärke, vad är meningen med att nogsamt plocka bort detsamma t.ex. på varje tunnelvagn? (Jo jag vet att det sitter kvar i fronten, men vilken sida ser trafikanten mest?)
SB
Det är bra tycker jag att man nu äntligen börjat styra upp detta igen.
Men vad gör man då? Jo på de allra flesta fordonen innebär den nya taktiken att man TAR BORT SL-cirkeln samtidigt med andra märken och ersätter med "SL i samarbete med Nisses Plåt & Svets" på långsidorna.
Fråga: om man skall profilera sitt eget varumärke, vad är meningen med att nogsamt plocka bort detsamma t.ex. på varje tunnelvagn? (Jo jag vet att det sitter kvar i fronten, men vilken sida ser trafikanten mest?)
SB