Nox - Ny nattågsbolag på G.

Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Lemanic
Inlägg: 124
Blev medlem: lördag 05 mars 2011 0:18

Nox - Ny nattågsbolag på G.

Inlägg av Lemanic »

Youtubern Thibault Constant aka Simply Railway har startat ett nattågsbolag som heter Nox tillsammans med Flixtrain-grundaren. Här är en kortfilm om den.



Hemsidan här!

https://noxmobility.com/
Matsälgen
Inlägg: 162
Blev medlem: fredag 11 april 2025 13:28

Re: Nox - Ny nattågsbolag på G.

Inlägg av Matsälgen »

(Videon fungerar tyvärr inte.)

​Det låter som ett bra initiativ. Nya moderna nattåg är mycket välkomna! :D
Jag hoppas att de är tysta och har mycket bra fjädring och dämpning så att de går mjukt och utan skakningar som om man reser på en dunkudde. En del långfärdsbussar går ju mjukt så det bör även tåg kunna göra, eller hur!
//Matsälgen🫎
Joakim W
Inlägg: 541
Blev medlem: tisdag 22 september 2009 23:42
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Nox - Ny nattågsbolag på G.

Inlägg av Joakim W »

Lemanic skrev: tisdag 08 juli 2025 20:57 Youtubern Thibault Constant aka Simply Railway har startat ett nattågsbolag som heter Nox tillsammans med Flixtrain-grundaren. Här är en kortfilm om den.



Hemsidan här!

https://noxmobility.com/
Fixade länken, så nu går den att spela upp!
Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
toddetoddelito
Inlägg: 21
Blev medlem: onsdag 21 juni 2023 9:19

Re: Nox - Ny nattågsbolag på G.

Inlägg av toddetoddelito »

Hoppas bara att de klarar att behålla ambitionen att köra nattåg genom hela (nåja) Europa, och inte faller i ”maximera-vinst-principen”. Tror dessvärre att det mer eller mindre är ofrånkomligt att de hamnar i det senare, eftersom de planerar lägga till fler sträckor stegvis. Om det blir en succé på de centrala stråken genom Frankrike, Tyskland och Benelux; vad är mest sannolikt? Att de utökar trafiken på dessa redan framgångsrika sträckor, eller att de lägger resurser på att köra Stockholm-Boden också?
Skriv svar