Vad händer på Stockholm Odenplan?

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
spooky
Inlägg: 57
Blev medlem: onsdag 01 september 2010 14:19

Vad händer på Stockholm Odenplan?

Inlägg av spooky »

Idag ser det ut såhär på pendeltågstationen Stockholm Odenplan.

Som resenär utan närmare kunskaper så blir jag ju nyfiken på vad som sker. Den som vet får gärna berätta.

Skickat från min SM-S918B via Tapatalk


Bild
Senast redigerad av spooky den tisdag 19 december 2023 17:55, redigerad totalt 1 gånger.
Lennart Petersen
Inlägg: 3095
Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53

Re: Vad händer på Stockholm Odenplan?

Inlägg av Lennart Petersen »

Ska det inte se ut så ?? sl.se säger att en hiss ärabstängd vid Odenplan men inget mer av störning.
spooky
Inlägg: 57
Blev medlem: onsdag 01 september 2010 14:19

Re: Vad händer på Stockholm Odenplan?

Inlägg av spooky »

Nej, de där öppningarna i panelen ovanför spåren brukar inte finnas där.

Skickat från min SM-S918B via Tapatalk

daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Vad händer på Stockholm Odenplan?

Inlägg av daniel_s »

Underhåll av brandlarmet?
BSB101
Inlägg: 2977
Blev medlem: tisdag 17 augusti 2010 7:43
Ort: Sollentuna

Re: Vad händer på Stockholm Odenplan?

Inlägg av BSB101 »

Lennart Petersen skrev: tisdag 19 december 2023 20:50 Ska det inte se ut så ?? sl.se säger att en hiss ärabstängd vid Odenplan men inget mer av störning.
Att man tagit bort väggpanelerna ovan spåren är knappast något man informerar om till resenärerna då det inte verkar påverka verken trafiken eller resenärerna i övrigt.
daniel_s skrev: onsdag 20 december 2023 7:36 Underhåll av brandlarmet?
Service/underhåll av brandlarmet kräver knappast att man tar bort i stort sätt alla väggpaneler såvida ägaren av stationen inte har en egenambition som går utöver SBF 110.
spooky
Inlägg: 57
Blev medlem: onsdag 01 september 2010 14:19

Re: Vad händer på Stockholm Odenplan?

Inlägg av spooky »

Kan det ha att göra med ventilationen på något sätt?

Skickat från min SM-S918B via Tapatalk

kritse
Inlägg: 36
Blev medlem: måndag 07 juli 2003 22:06
Ort: Västerhaninge

Re: Vad händer på Stockholm Odenplan?

Inlägg av kritse »

Utan att veta exakt vad som gjorts så kan jag gissa att man arbetade med att dra fram kablage åt någon ny eller utbytt funktion. I normala fall så stänger man ju igen dylika luckor efter sig men då det brukar vara känsligt att jobba när stationen är öppen så har man endast ett fåtal timmar på sig att utföra arbetet och då hinner man inte allt...

Som driftsättare av stationernas brandlarm så kan jag i alla fall dementera det förslaget. Det sitter förvisso detektorer i utrymmet men som sagts tidigare så hade man vid eventuell service bara behövt öppna EN lucka. Men nån kanske fick feeling efter första!? :D
//Krister Påvall 2364
Skriv svar