Fullständigt ointressant information

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Fullständigt ointressant information

Inlägg av Harald »

Rubriken har jag plankat från Facebook. Jag tänkte att den kunde vara passande.
EOS_3284.jpg
EOS_3284.jpg (167.41 KiB) Visad 910 gånger
Under påsklovsveckan har man bytt spår vid Mariaplan och då kostade man på Edilon. Bilöverfarten (närmast) är av betong, vilket jag inte har sett förr, men det blir kanske hållbart och bra.
EOS_3288.jpg
EOS_3288.jpg (151.78 KiB) Visad 910 gånger
Korsvägen är delvis uppgrävd för Västlänken så hållplatserna till/från Skånegatan har flyttats norrut. Tydligen är så många M33 i trafik nu att vagnarna räcker till några tvåvagnståg på linje 13.
EOS_3290.jpg
EOS_3290.jpg (125.52 KiB) Visad 910 gånger
Hållplatsen Liseberg har flyttats från läget utanför Lisebergs ingång till ett läge närmare ingången till hållstället Liseberg (strax utanför vänster bildkant).

Jag beklagar att bilderna är så ynkligt små att det är svårt att se detaljer, men forumets regler är ju sådana.
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Fullständigt ointressant information

Inlägg av daniel_s »

Tack för dessa underrättelser.

Betong, hållbart och bra? Tja, stora betongsjok brukar ju alltid hålla, och den här staden är ju känd för sina stadiga grundförhållanden, så det borde ju vara ett extra bra ställe att installera detta på!
jesper
Inlägg: 187
Blev medlem: onsdag 02 juni 2004 17:25
Ort: Mölndal

Re: Fullständigt ointressant information

Inlägg av jesper »

Harald skrev: tisdag 18 april 2023 22:37 Under påsklovsveckan har man bytt spår vid Mariaplan och då kostade man på Edilon. Bilöverfarten (närmast) är av betong, vilket jag inte har sett förr, men det blir kanske hållbart och bra.
Det är inte Edilon (gjuten gummiliknande massa) som använts, det är prefabricerade gummiblockselement av modell STRAILastic. Vad gäller bilöverfarten så var även den tidigare överfarten på samma plats utförd i betong, så skillnaden nu är att gummiblocken tillkommit.
Skriv svar