Försening för skiftet mellan Gamla Lidingöbron och nya Lilla Lidingöbron

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
BSB101
Inlägg: 2977
Blev medlem: tisdag 17 augusti 2010 7:43
Ort: Sollentuna

Re: Försening för skiftet mellan Gamla Lidingöbron och nya Lilla Lidingöbron

Inlägg av BSB101 »

leifd skrev: torsdag 14 mars 2024 16:37
BSB101 skrev: torsdag 14 mars 2024 11:28
leifd skrev: onsdag 13 mars 2024 18:53 Men politiken tror ju att allt är högsta kvalitet till lågt pris.
Jaså, så varför krånglar man då till det och lägger till andra utvädringskriterier än pris i upphandlingarna? Om det du skriver skulle vara sant skulle det räcka med en - pris.
Hört talas om ironi ?

Samtidigt kan man ju undra vad man då utvärderade när man köpte det man köpte. Gissningsvis ville väl ingen annan leverera vagnar på de krav man hade för att kunna köra dessa på Saltsjöbanan.
Är det fler än jag som ser parallellen med Göteborgs M32, där bara Ansaldo Breda var villiga att leverera 100% låggolvs multiledvagnar, med så långt överhäng fram och bak. Blev ju därefter sen, som vi vet...
Jag både har hört talas om ironi och kan uppskatta denna komediform men jag ser inte riktigt vad ironin i ditt inlägg ligger, ironi brukar även fungera dåligt i skriftlig form. Sedan är dåligt underbyggda argument och svepande anklagelser inte ironi.

Vad man utvärderar och hur framgår av förfrågningsunderlaget.
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Försening för skiftet mellan Gamla Lidingöbron och nya Lilla Lidingöbron

Inlägg av leifd »

BSB101 skrev: tisdag 19 mars 2024 19:39
leifd skrev: torsdag 14 mars 2024 16:37
BSB101 skrev: torsdag 14 mars 2024 11:28

Jaså, så varför krånglar man då till det och lägger till andra utvädringskriterier än pris i upphandlingarna? Om det du skriver skulle vara sant skulle det räcka med en - pris.
Hört talas om ironi ?

Samtidigt kan man ju undra vad man då utvärderade när man köpte det man köpte. Gissningsvis ville väl ingen annan leverera vagnar på de krav man hade för att kunna köra dessa på Saltsjöbanan.
Är det fler än jag som ser parallellen med Göteborgs M32, där bara Ansaldo Breda var villiga att leverera 100% låggolvs multiledvagnar, med så långt överhäng fram och bak. Blev ju därefter sen, som vi vet...
Jag både har hört talas om ironi och kan uppskatta denna komediform men jag ser inte riktigt vad ironin i ditt inlägg ligger, ironi brukar även fungera dåligt i skriftlig form. Sedan är dåligt underbyggda argument och svepande anklagelser inte ironi.

Vad man utvärderar och hur framgår av förfrågningsunderlaget.
Hemskt ledsen att jag trampar på "Stockholmsperspektivet" här, men det får du ta, eftersom detta ju är ett öppet forum.
Hur du ser på ironi är ju sen ditt problem, även om jag kan hålla med om att det är svårt i skriven form.

Därmed är saken utagerad från mitt håll :!:
Användarens profilbild
/jes
Inlägg: 683
Blev medlem: onsdag 09 oktober 2002 12:33
Ort: Lidingö

Re: Försening för skiftet mellan Gamla Lidingöbron och nya Lilla Lidingöbron

Inlägg av /jes »

Skriv svar