Tunnelbaneutrop inifrån C20

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Jonmpa
Inlägg: 3
Blev medlem: tisdag 27 november 2007 22:20

Tunnelbaneutrop inifrån C20

Inlägg av Jonmpa »

Hejsan! Är det någon som har i sin ägo automatiska utropen inifrån C20 vagn vid Skärmarbrink, Gullmarsplan, Slussen eller T-Centralen specifikt: Di ding ding: Tåget går till Vällingby och Di ding ding: Tåget går till Sätra vid Östermalmstorg, T-Centralen eller Slussen?
Mvh Johnny
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Tunnelbaneutrop inifrån C20

Inlägg av daniel_s »

Om du menar oombyggda C20 så finns det ju ljudfiler som har cirkulerat på youtube mm.

På uppgraderade vagnar (C20U) så är det ju syntetiskt tal som skapas i programmet Acapella och borde kunna återskapas med nån version av det.
Jonmpa
Inlägg: 3
Blev medlem: tisdag 27 november 2007 22:20

Re: Tunnelbaneutrop inifrån C20

Inlägg av Jonmpa »

Nej jag menar tvärtom på icke ombyggda C20 då det var Lindas fina röst i C20 vagnarna år 2000-2020 ungefär
Lennart Petersen
Inlägg: 3088
Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53

Re: Tunnelbaneutrop inifrån C20

Inlägg av Lennart Petersen »

daniel_s skrev: söndag 29 januari 2023 10:24 Om du menar oombyggda C20 så finns det ju ljudfiler som har cirkulerat på youtube mm.

På uppgraderade vagnar (C20U) så är det ju syntetiskt tal som skapas i programmet Acapella och borde kunna återskapas med nån version av det.
Noterar att på de nya ljudfilerna så uttalas ”Sundbybergs centrum ” korrekt, på de gamla var det ”Sundbyberg centrum”.
Små detaljer..
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Tunnelbaneutrop inifrån C20

Inlägg av daniel_s »

Nu kan jag minnas fel men jag undrar om det inte precis i början (C20 började gå på bana 3 i mars 2000) var endast ”Sundbyberg”.
Jorek67
Inlägg: 3
Blev medlem: lördag 13 oktober 2018 23:06

Re: Tunnelbaneutrop inifrån C20

Inlägg av Jorek67 »

Finns en app på Google play som heter "SL Soundboard" som man kan spela upp tunnelbaneutropen med. Kan också sparas för ringsignal och sms-signal.
Skriv svar