München

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

München

Inlägg av C12C3C3C12 »

Under Oktoberfest körde man med att som kunde rulla misstänker jag, dom hade dom gamla blåmålade U-Bahn-vagnarna i trafik, kul att höra kontakterna slå när dom drog på. Dessutom hade dom BR 420 sista versionen, var väl generation 8 i ordinarie trafik. Det som DB lurade på Stockholm var den 1:a generationen.
Användarens profilbild
Kantorn
Inlägg: 7469
Blev medlem: tisdag 01 mars 2005 10:23
Ort: Ryssby

Re: München

Inlägg av Kantorn »

C12C3C3C12 skrev: söndag 02 oktober 2022 13:38 Under Oktoberfest körde man med att som kunde rulla misstänker jag, dom hade dom gamla blåmålade U-Bahn-vagnarna i trafik, kul att höra kontakterna slå när dom drog på. Dessutom hade dom BR 420 sista versionen, var väl generation 8 i ordinarie trafik. Det som DB lurade på Stockholm var den 1:a generationen.
Eftersom du nämner dem så har jag hört att X420 skrotades långt innan livslängden var slut, till förmån för X60 som i sin tur dröjde. Nu vill jag inte ha någon diskussion om det, eftersom det inte är det tråden handlar om, men om någon kan bekräfta eller dementera detta vore jag lite glad.
Professionell tyckare
Lennart Petersen
Inlägg: 3088
Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53

Re: München

Inlägg av Lennart Petersen »

Kantorn skrev: tisdag 04 oktober 2022 13:41
C12C3C3C12 skrev: söndag 02 oktober 2022 13:38 Under Oktoberfest körde man med att som kunde rulla misstänker jag, dom hade dom gamla blåmålade U-Bahn-vagnarna i trafik, kul att höra kontakterna slå när dom drog på. Dessutom hade dom BR 420 sista versionen, var väl generation 8 i ordinarie trafik. Det som DB lurade på Stockholm var den 1:a generationen.
Eftersom du nämner dem så har jag hört att X420 skrotades långt innan livslängden var slut, till förmån för X60 som i sin tur dröjde. Nu vill jag inte ha någon diskussion om det, eftersom det inte är det tråden handlar om, men om någon kan bekräfta eller dementera detta vore jag lite glad.
Det var väl så att X420 aldrig ägdes av SL utan av ett dotterbolag till DB . Så ödet för 420 låg väl i DB händer, men det var ju en tidig version som hade gjort sitt i Tyskland.
Skriv svar