Urspårningen på Lidingöbanan 15/8

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Stefan N
Inlägg: 619
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:41
Ort: Lidingö
Kontakt:

Urspårningen på Lidingöbanan 15/8

Inlägg av Stefan N »

Jag har gjort en sammanfattning med bl a många bilder från urspårningen på Lidingöbanan den 15/8 då vagn 318 drabbades av axelbrott.

Önskemål har funnits att jag skulle vänta med att presentera materialet tills nya Forum hade öppnats så att det skulle bli lite inlägg. :shock:

Det finns dock några utestående frågor, bl a om 318 är i full drift idag eller om den fortfarande är inne på översyn mm. Har ni möjlighet att kika och återkomma med rättelser vore jag tacksam.

Passade samtidigt att lägga till lite äldre bilder från Lidingöbanan också från några andra forum-deltagare (tack, tack...)

Adressen är http://www.lidingobanan.tk Den gamla adressen http://lidingobanan.cjb.net fungerar också men det börjar bli så många suspekta popups där så den får nog foten framöver.

Mvh Stefan (som välkomnar att Forum är tillbaka)
AGR
Inlägg: 2124
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 19:15
Ort: Högdalen
Kontakt:

Urspårning på Lidingöbanan

Inlägg av AGR »

Har kollat med Tl på AGA (SAJ) 318 står som trasig på vagnlistan i AGA
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
PerGH
Inlägg: 75
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 21:38

Re: Urspårningen på Lidingöbanan 15/8

Inlägg av PerGH »

Det finns dock några utestående frågor, bl a om 318 är i full drift idag eller om den fortfarande är inne på översyn mm. Har ni möjlighet att kika och återkomma med rättelser vore jag tacksam.

Väntar på nya boggier enligt vagnutsättningslistan
Användarens profilbild
TimK
Inlägg: 1368
Blev medlem: söndag 18 augusti 2002 10:41
Ort: Jackson i Mississippi, USA
Kontakt:

Re: Urspårningen på Lidingöbanan 15/8

Inlägg av TimK »

Jag var utlånad till LB nu i veckan, och hörde där att 318 står i Hammarby för närvarande.

Mvh Tim
PerGH
Inlägg: 75
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 21:38

Re: Urspårningen på Lidingöbanan 15/8

Inlägg av PerGH »

TimK skrev:Jag var utlånad till LB nu i veckan, och hörde där att 318 står i Hammarby för närvarande.

Mvh Tim
Enligt listan är det 321 som har åkt på utflykt till Hammarby.
Skriv svar