Bilden har kanske för låg upplösning för att resenärerna ska synas, men det skymtar en keps där. Här är en större bild. Det finns inga lediga sittplatser...
15 min trafik efter kl. 21:31 lörd
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: 15 min trafik efter kl. 21:31 lörd
Även om det skulle ha funnits lediga platser så skulle ingen se dem eftersom alla är trollbundna av telefonen. Ett träd som faller i skogen hörs ju inte om inte någon lyssnar. Så, en sittplats som ingen ser, finns den då?
Genius on call
-
- Inlägg: 3094
- Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53
Re: 15 min trafik efter kl. 21:31 lörd
Den stora fördelen med smartphones är i alla fall att folk pratar inte lika mycket numera. När mobilerna dök upp var det ett oupphörligt tjattrande,men med dom nya så är det ett tyst gloende i allmänhet. Ett tag fanns det ju på allmän begäran mobilfria vagnar på SL men dom både kom och försvann.Odd skrev: ↑fredag 10 juni 2022 22:37Även om det skulle ha funnits lediga platser så skulle ingen se dem eftersom alla är trollbundna av telefonen. Ett träd som faller i skogen hörs ju inte om inte någon lyssnar. Så, en sittplats som ingen ser, finns den då?
Re: 15 min trafik efter kl. 21:31 lörd
Som väntat var det stående resenärer i natt igen. Tyvärr anpassas inte längre utbudet till efterfrågan, utan befintlig trafik prioriteras framför utökad trafik. En av de absurda konsekvenserna av "Tamsons trafikpopulism" är att blå linjen har 15-minuterstrafik till klockan 2 samtidigt som pendeltågslinjer med fler resenärer har 30-minuterstrafik. Det blir spännande att se om Roslagsbanan får den av flera forumskribenter utlovade trafiken som ju skulle strida mot trafikpopulismen...
Röda linjen har insatståg på nätter istället för högre turtäthet på grenarna, vilket inte heller är optimalt, men fortfarande bättre än inget alls. Dessutom har ju hela tunnelbanan 15-minuterstrafik till klockan 1. Pendeltågens 30-minuterstrafik börjar faktiskt redan halv 1, vilket uppenbarligen inte fungerar särskilt bra.
Röda linjen har insatståg på nätter istället för högre turtäthet på grenarna, vilket inte heller är optimalt, men fortfarande bättre än inget alls. Dessutom har ju hela tunnelbanan 15-minuterstrafik till klockan 1. Pendeltågens 30-minuterstrafik börjar faktiskt redan halv 1, vilket uppenbarligen inte fungerar särskilt bra.
Re: 15 min trafik efter kl. 21:31 lörd
Och som vanligt undrar jag - har du tillskrivit Trafikförvaltningen och frågat Varför? Även ett principbeslut måste grunda sig på något. Jag är bra på att skriva brev - skicka mig lite stolpar så återgäldar jag med ett manus! AllvarEnceladus skrev: ↑lördag 11 juni 2022 6:20 Som väntat var det stående resenärer i natt igen. Tyvärr anpassas inte längre utbudet till efterfrågan, utan befintlig trafik prioriteras framför utökad trafik. En av de absurda konsekvenserna av "Tamsons trafikpopulism" är att blå linjen har 15-minuterstrafik till klockan 2 samtidigt som pendeltågslinjer med fler resenärer har 30-minuterstrafik. Det blir spännande att se om Roslagsbanan får den av flera forumskribenter utlovade trafiken som ju skulle strida mot trafikpopulismen...
Röda linjen har insatståg på nätter istället för högre turtäthet på grenarna, vilket inte heller är optimalt, men fortfarande bättre än inget alls. Dessutom har ju hela tunnelbanan 15-minuterstrafik till klockan 1. Pendeltågens 30-minuterstrafik börjar faktiskt redan halv 1, vilket uppenbarligen inte fungerar särskilt bra.
Re: 15 min trafik efter kl. 21:31 lörd
Igår lyckades jag få en sittplats eftersom jag klev på innan City! Men trängseln i pendeltågens kvällstrafik börjar nå absurda nivåer...