Ny upphandling av skärgårdstrafiken

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
1
Inlägg: 849
Blev medlem: måndag 10 september 2007 21:33
Ort: Söderudd

Ny upphandling av skärgårdstrafiken

Inlägg av 1 »

Så var det dags igen ... !

Det må mig förlåtas; att jag undrar vem som "pinkat i det Blå Skåpet" - Region Stockholm eller nuvarande entreprenör Transdev / Blidösundsbolaget ... ?

Hälsar / Lena

******************************

Nya upphandlingar 1

Förhandsannons 2022-03-25

Kollektivtrafik med båt i Stockholms skärgård
Region Stockholm, genom trafiknämnden, Stockholm
Leveransort Stockholms län
Förfarande Konkurrenskraftigt upphandlingsförfarande
Tröskelvärde Över
Uppdraget innefattar att bedriva sjötrafik samt ansvara för tillhörande tjänster (t.ex. kundservice och intäktssäkring, drift- och underhåll av tonnagem.m.) kopplade till trafikleveransen i skärgården.

Idag nyttjas totalt cirka 52 fartyg i skärgårdstrafiken varav 21 ägs av Waxholmsbolaget och resten av leverantören i respektive uppdrag. Trafiken bedrivs året om, men mest trafik och flest resenärer är det under (högtrafik-)perioden maj-september. Det externa tonnaget varierar idag mellan 12 till 344 i passagerarkapacitet. Antal påstigande på årsbasis idag knappt 2 miljoner och antal utbudstimmar trafik cirka 80 000.
Lennart Petersen
Inlägg: 3088
Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53

Re: Ny upphandling av skärgårdstrafiken

Inlägg av Lennart Petersen »

1 skrev: söndag 27 mars 2022 12:55 Så var det dags igen ... !

Det må mig förlåtas; att jag undrar vem som "pinkat i det Blå Skåpet" - Region Stockholm eller nuvarande entreprenör Transdev / Blidösundsbolaget ... ?

Hälsar / Lena

******************************

Nya upphandlingar 1

Förhandsannons 2022-03-25

Kollektivtrafik med båt i Stockholms skärgård
Region Stockholm, genom trafiknämnden, Stockholm
Leveransort Stockholms län
Förfarande Konkurrenskraftigt upphandlingsförfarande
Tröskelvärde Över
Uppdraget innefattar att bedriva sjötrafik samt ansvara för tillhörande tjänster (t.ex. kundservice och intäktssäkring, drift- och underhåll av tonnagem.m.) kopplade till trafikleveransen i skärgården.

Idag nyttjas totalt cirka 52 fartyg i skärgårdstrafiken varav 21 ägs av Waxholmsbolaget och resten av leverantören i respektive uppdrag. Trafiken bedrivs året om, men mest trafik och flest resenärer är det under (högtrafik-)perioden maj-september. Det externa tonnaget varierar idag mellan 12 till 344 i passagerarkapacitet. Antal påstigande på årsbasis idag knappt 2 miljoner och antal utbudstimmar trafik cirka 80 000.
Mjaha... jag förstår ingenting. Vad är speciellt för det här fallet ?
En upphandling av skärgårdstrafik av regionen.
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

Re: Ny upphandling av skärgårdstrafiken

Inlägg av C12C3C3C12 »

Sail away, Sail away, Sail away...
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Ny upphandling av skärgårdstrafiken

Inlägg av daniel_s »

Är det inte ganska korta perioder i förhållande till investeringarna?

Jag kanske blandar ihop de olika delarna av skärgården iofs.
Harald
Inlägg: 8658
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: Ny upphandling av skärgårdstrafiken

Inlägg av Harald »

Avtalet med Transdev gäller från december 2019 och skulle gälla 9 år, så om det är den trafiken som ska ut igen har något hänt. Dock framgår det ju inte av Lenas inlägg vilken trafik det är som ska upphandlas och hon berättar heller inte varifrån texten kommer så att man kan se om det finns mera information där. Jag har kollat Trafiknämndens handlingar för de senaste månaderna men där hittade jag inget.
Lennart Petersen
Inlägg: 3088
Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53

Re: Ny upphandling av skärgårdstrafiken

Inlägg av Lennart Petersen »

Harald skrev: tisdag 29 mars 2022 14:25 Avtalet med Transdev gäller från december 2019 och skulle gälla 9 år, så om det är den trafiken som ska ut igen har något hänt. Dock framgår det ju inte av Lenas inlägg vilken trafik det är som ska upphandlas och hon berättar heller inte varifrån texten kommer så att man kan se om det finns mera information där. Jag har kollat Trafiknämndens handlingar för de senaste månaderna men där hittade jag inget.
Tre veckor och ingen förklaring på vad det handlar om .
En upphandling ?
Skriv svar