"Nya vagnar till linje 87 ... !"

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

Re: "Nya vagnar till linje 87 ... !"

Inlägg av C12C3C3C12 »

Bussmicke skrev: söndag 06 mars 2022 20:03 Trist. 1 Plaue kan man väl fetglömma antar jag när det gått så lång tid, eller?
kan ju hoppas 2 kommer tillbaka.
Det är väl L2 man glömma, större chans att L1 förlängs tillbaka som den var förut. Tur att man hann åka med båda linjerna :)

Beklagar urspårningen med Brandenburg, meterspår som meterspår...

Den linjen som fått ändrad linjesträckning sedan tidigare är L88 Schöneiche-Rüdersdorf, meterspår som har några 2-riktningsvagnar från Heidelberg. Numera har den linjen vändslingor i båda ändar.
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4550
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: "Nya vagnar till linje 87 ... !"

Inlägg av leifd »

C12C3C3C12 skrev: söndag 06 mars 2022 21:38 Den linjen som fått ändrad linjesträckning sedan tidigare är L88 Schöneiche-Rüdersdorf, meterspår som har några 2-riktningsvagnar från Heidelberg. Numera har den linjen vändslingor i båda ändar.
Heidelbergsvagnarna används väl inte längre i trafiken och har väl inte heller används som tvåriktnings sedan de kom till Schöneiche.
Numera används väl i första hand de två Transtech Artic MLRV01 (51, 52) och enda Škoda ForCity Smart Artic MLNRV3 (53) och i andra hand de tre Tatra KTNF6 (27, 28, 29) och i tredje hand de tre Duewag GT6 (46, 47, 48). En av dessa Duewag GT6, ska dessutom nu vara ombyggd till verkvagn.
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8016
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: "Nya vagnar till linje 87 ... !"

Inlägg av Bussmicke »

Även om vagnar byts ut är det trevliga banor det där.

Schöneiche-Rüdersdorf har jag besökt 2006 och 2008. Låter som läge för återbesök.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skriv svar