Trådars bästföredatum

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8016
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: Trådars bästföredatum

Inlägg av Bussmicke »

Något som dykt upp här, vet inte när, är att man helt plötsligt inte kan redigera sina inlägg längre efter Väldigt kort tid. Det gillar jag inte. Postvagnen är värre på den punkten, där har man 60 minuter på sig att göra en ändring innan det är skrivet i sten..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Trådars bästföredatum

Inlägg av daniel_s »

Bussmicke skrev:Något som dykt upp här, vet inte när, är att man helt plötsligt inte kan redigera sina inlägg längre efter Väldigt kort tid. Det gillar jag inte. Postvagnen är värre på den punkten, där har man 60 minuter på sig att göra en ändring innan det är skrivet i sten..
Snarare tvärtom, i det här forumet finns ingen tidsgräns men du kan bara redigera ditt senaste inlägg i varje tråd.
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Trådars bästföredatum

Inlägg av LÅ1 »

daniel_s skrev:
Bussmicke skrev:Något som dykt upp här, vet inte när, är att man helt plötsligt inte kan redigera sina inlägg längre efter Väldigt kort tid. Det gillar jag inte. Postvagnen är värre på den punkten, där har man 60 minuter på sig att göra en ändring innan det är skrivet i sten..
Snarare tvärtom, i det här forumet finns ingen tidsgräns men du kan bara redigera ditt senaste inlägg i varje tråd.
Det var en forumdeltagare som kom på kant med en eller flera andra forumdeltagare. Eftersom han inte kunde radera alla sina inlägg, vilket han förmodligen ville, så la han tid på att gå in i alla sina inlägg och redigerade dem så hela inlägget var bokstaven x. Många inlägg gick ju fortfarande att läsa när de citerats. Kan det tilltaget vara orsaken till att man begränsade redigeringsmöjligheten? Bara en gissning!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Trådars bästföredatum

Inlägg av daniel_s »

Jag får nog rätta mig lite. Man kan redigera inlägg inom en viss tid men det senaste inlägget kan redigeras utan tidsgräns.

Begränsningen för övriga inlägg infördes efter historien med den användaren ja.
Anders Hanquist
Inlägg: 1721
Blev medlem: söndag 28 september 2003 21:19
Ort: LS Lugnet

Re: Trådars bästföredatum

Inlägg av Anders Hanquist »

Det var en forumdeltagare som kom på kant med en eller flera andra forumdeltagare. Eftersom han inte kunde radera alla sina inlägg, vilket han förmodligen ville, så la han tid på att gå in i alla sina inlägg och redigerade dem så hela inlägget var bokstaven x. Många inlägg gick ju fortfarande att läsa när de citerats. Kan det tilltaget vara orsaken till att man begränsade redigeringsmöjligheten? Bara en gissning!
Tror vederbörande nu har lämnat inte bara forumet utan tillvaron som sådan.
Skriv svar