Gult är inte fult

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
antonlidstrom71
Inlägg: 41
Blev medlem: söndag 30 september 2018 8:38

Gult är inte fult

Inlägg av antonlidstrom71 »

Under den föregående veckan besökte jag Norrköping i syfte att fotografera spårvagnarna i staden och nu kommer jag visa några av bilderna som togs under vistelsen.

Vi börjar med tre bilder på M97 65.

Vagnen rullar in till hållplats Resecentrum som linje 3, linjen är för tillfället avkortad till att vända vid Söder Tull.
Bild

Vi har förflyttat oss till Drottninggatan och samma vagn bestiger backen upp till hållplats Hörsalen. BildBild

Vi stannar kvar på Drottninggatan och ser M06 42 slingerspåret.
Bild

Vi är nu framme vid Söder Tull och ser M06 40 och 34 samt en liten bit av M97 65.
Bild

Resan fortsätter och är nu vid Ljura centrum, M06 37 lämnar hållplatsen med just det namnet.
Bild

Ännu en liten bit längre ut på linje 2 finner vi Hagaby vårdcentral och M06 43.
Bild

Nu är vi åter inne i centrala Norrköping och ser M06 35 rulla fram på Östra Promenaden.
Bild

Avslutningsvis är vi tillbaka vid Resecentrum och M06 35 rullar ner för backen mot Resecentrum och lämnar Norr Tull bakom sig.
Bild

Mvh Anton
daniel_s
Inlägg: 14160
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Gult är inte fult

Inlägg av daniel_s »

Jo gult är ganska fult. Som tur var är vagnarna orangea i stället! Snygga bilder!
wax
Inlägg: 168
Blev medlem: måndag 19 maj 2014 19:05

Re: Gult är inte fult

Inlägg av wax »

Nice bilder! Särskilt vid Hageby!
Redigerat: Var du i Norrköping under en dag?
antonlidstrom71
Inlägg: 41
Blev medlem: söndag 30 september 2018 8:38

Re: Gult är inte fult

Inlägg av antonlidstrom71 »

Tack för vänliga ord, ja jag var i Norrköping under en dag.
wax
Inlägg: 168
Blev medlem: måndag 19 maj 2014 19:05

Re: Gult är inte fult

Inlägg av wax »

antonlidstrom71 skrev: onsdag 09 mars 2022 16:53 Tack för vänliga ord, ja jag var i Norrköping under en dag.
Nice! Ljura centrum är knappast något centrum tycker jag. xD ^^
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4548
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Gult är inte fult

Inlägg av leifd »

wax skrev: fredag 06 maj 2022 14:43
antonlidstrom71 skrev: onsdag 09 mars 2022 16:53 Tack för vänliga ord, ja jag var i Norrköping under en dag.
Nice! Ljura centrum är knappast något centrum tycker jag. xD ^^
Fritt att tycka vad man vill, men ett hållplatsnamn ska ju ge en tydlig vink om var den är belägen och detta torde väl vara den del av Ljura som är mest lik ett centrum. Där finns ju ett antal butiker inom något hundratal meters omkrets, vilket du inte lär hitta på annat håll i Ljura.
wax
Inlägg: 168
Blev medlem: måndag 19 maj 2014 19:05

Re: Gult är inte fult

Inlägg av wax »

antonlidstrom71 skrev: onsdag 09 mars 2022 16:53 Tack för vänliga ord, ja jag var i Norrköping under en dag.

Togs bilderna på M97 65 under samma tur, alltså åkte du med den för att senare fota den på Drottninggatan?
wax
Inlägg: 168
Blev medlem: måndag 19 maj 2014 19:05

Re: Gult är inte fult

Inlägg av wax »

leifd skrev: lördag 07 maj 2022 22:13
wax skrev: fredag 06 maj 2022 14:43
antonlidstrom71 skrev: onsdag 09 mars 2022 16:53 Tack för vänliga ord, ja jag var i Norrköping under en dag.
Nice! Ljura centrum är knappast något centrum tycker jag. xD ^^
Fritt att tycka vad man vill, men ett hållplatsnamn ska ju ge en tydlig vink om var den är belägen och detta torde väl vara den del av Ljura som är mest lik ett centrum. Där finns ju ett antal butiker inom något hundratal meters omkrets, vilket du inte lär hitta på annat håll i Ljura.
Du har så rätt, jag har aldrig tänkt på det. Och grattis på namnsdagen!
Skriv svar