Skansenslingan.

Norrmalmstorg.

Nybroplan.

Interiörbilder.

Mvh Anton
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Fina bilder, uppskattas.antonlidstrom71 skrev:Visar här några bilder på A25G 71 tagna under dagen.
Interiörbilder.
Mvh Anton
"Liker"!Stefan Widén skrev:Härliga bilder.
Vi har jobbat hårt med vagnen och det vart många turer som jag redovisat i en annan tråd. Vi hoppas komma igång med utbildning på vagnen så fler kan köra den.
Målet är att den vagnen kommer att vara en av de vagnar som är stommen i vår vagnpark på Djl.
/Stefan
Sådär. Det finns en äkta B25, men den måste då byggas om lite.C12C3C3C12 skrev:Hur var det, fanns det något passande släp till den?
Ombyggas på Malmö visets?daniel_s skrev:Sådär. Det finns en äkta B25, men den måste då byggas om lite.C12C3C3C12 skrev:Hur var det, fanns det något passande släp till den?
Det finns också ett malmösläp till 71:an, senast den vagnen var i trafik var nog 15 år sen.
Tja det finns ju lättare och svårare sätt att göra saker påC12C3C3C12 skrev:Ombyggas på Malmö visets?daniel_s skrev:Sådär. Det finns en äkta B25, men den måste då byggas om lite.C12C3C3C12 skrev:Hur var det, fanns det något passande släp till den?
Det finns också ett malmösläp till 71:an, senast den vagnen var i trafik var nog 15 år sen.
Ser att jag fick svaret av Stefan W, den är redan ombyggd för högertrafik, glömde att Malmö kastade ut dom 1974, hann i alla fall åka med L4 hela vägen innan dom lade ner spårvägen.Stefan Widén skrev:Här är 71ans släpvagn
https://www.sparvagssallskapet.se/vagnh ... vagn_id=38
När alla jobbat för att politikerna ska besluta om att bygga ihop 7 och 21 och det är klart, kan vi åter få råda över Akh och fylla den med museivagnar och då är det klart att släpet skall med.
Men tills dess få vi vänta lite.
Vi vet dessutom att statusen på släpet är att den måste få lite kärlek i form av nya gummipuckar till hjulen, och när man gör det stöter man på andra delar i boggierna som man vill åtgärda. Förmodligen en egen kompressor då den idag får luft från MV. Sen är det lite kosmetika att fixa ommålning av innertaket bla.
Men börja med ihopkopplingen![]()
Stefan
Ja, tänk...Stefan Widén skrev:Här är 71ans släpvagn
När alla jobbat för att politikerna ska besluta om att bygga ihop 7 och 21 och det är klart, kan vi åter få råda över Akh och fylla den med museivagnar och då är det klart att släpet skall med.
Vi vet dessutom att statusen på släpet är att den måste få lite kärlek i form av nya gummipuckar till hjulen, och när man gör det stöter man på andra delar i boggierna som man vill åtgärda. Förmodligen en egen kompressor då den idag får luft från MV. Sen är det lite kosmetika att fixa ommålning av innertaket bla.
Stefan
Sicket trams ... !roggek skrev:Ja, tänk...
Bara för man "målar ränder" på en häst, så blir den per automatik inte en zebra...
Som jag tidgare sa.
I mina ögon är det fortfarande bara "blåmålade" Malmövagnar...
Den dagen ni kan få SS A27 500 och B25 992 ihopkopplade i trafik på Djurgårdslinjen, då kommer jag att ge mig...
Fast då måste nog Sverige gå över till vänstertrafik igen...
roggek skrev:Ja, tänk...Stefan Widén skrev:Här är 71ans släpvagn
Stefan
Bara för man "målar ränder" på en häst, så blir den per automatik inte en zebra...
Som jag tidgare sa.
I mina ögon är det fortfarande bara "blåmålade" Malmövagnar...
Den dagen ni kan få SS A27 500 och B25 992 ihopkopplade i trafik på Djurgårdslinjen, då kommer jag att ge mig...
Fast då måste nog Sverige gå över till vänstertrafik igen...
Varsågod: Bild från Spårvägsmuseet:1 skrev:Och inte någonstans fann jag bevis på att de 11 stycken A27 någonsin drog släp. Jag har en lätt susning om att detta tidigare har diskuterats här på Forum