Facebook borta - DNS-fel

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Odd
Inlägg: 6463
Blev medlem: onsdag 11 september 2002 23:03

Facebook borta - DNS-fel

Inlägg av Odd »

I skrivande stund verkar Facebooks domännamn vara som bortsopat. Det ser lite märkligt ut när man gör uppslag mot flera DNS-providers, alla visar samma sak för DNS-recorden facebook.com, dvs tomt/nada.
nslookup-facebook_com.jpg
nslookup-facebook_com.jpg (196.56 KiB) Visad 977 gånger
Det kommer att bli intressant att få reda på vad som har hänt. Nån/något har uppenbarligen klantat sig, vilket pinsamt dels pekar på problemen med beroenden till stora företag med outsourcade ID-tjänster, dels våndan över att förlita sig på en enda leverantör för en nyckelfunktion.
Genius on call
Lennart Petersen
Inlägg: 3088
Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53

Re: Facebook borta - DNS-fel

Inlägg av Lennart Petersen »

FB försvann vid 18-tiden för mig och enligt SVT Rapport är det tydligen ett massivt bortfall i hela landet.
Lite smälek när jag skrev på ett inlägg i en diskussion men jag tror det går att överleva ändå...
Användarens profilbild
Odd
Inlägg: 6463
Blev medlem: onsdag 11 september 2002 23:03

Re: Facebook borta - DNS-fel

Inlägg av Odd »

Lennart Petersen skrev:FB försvann vid 18-tiden för mig och enligt SVT Rapport är det tydligen ett massivt bortfall i hela landet.
Lite smälek när jag skrev på ett inlägg i en diskussion men jag tror det går att överleva ändå...
Ah.. Jag var offline ett par timmar och gjorde bara analoga saker, så jag märkte inget förrän nu. Det första jag gör, tekniker som jag är, är att felsöka min interna setup. :-D
Genius on call
Användarens profilbild
643
Inlägg: 1096
Blev medlem: onsdag 11 januari 2012 10:58

Re: Facebook borta - DNS-fel

Inlägg av 643 »

När FB startade upp efter braxet fick avlidna vänner "nytt liv" och föreslogs
som FB-kompisar :shock:
SSS 643 (+25,201,43)
fd SS 4643
Skriv svar