M28 Göteborg 1991

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

M28 Göteborg 1991

Inlägg av Bussmicke »

Från Göteborg 1991 har jag hopplöst underexponerade diabilder som även blivit kraftigt blåa. Gick att rädda dem hyfsat.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Olof
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 30 september 2013 18:39
Ort: Göteborg

Re: M28 Göteborg 1991

Inlägg av Olof »

Trevliga bilder.
Men det som nog faktiskt är mest intressant är allt runt om kring, typ kläder och reklamskyltar dvs miljö.
Johan
Inlägg: 351
Blev medlem: fredag 20 september 2002 10:37
Ort: Göteborg

Re: M28 Göteborg 1991

Inlägg av Johan »

Detta var otroligt uppiggande i rusket!

De ommålade M28 var nyreviderade och doftade en blandning av målarfärg och galon invändigt.

Juni 1991 bjöd mest på kallt väder och regn med dito midsommar. Sedan kom juli utan moln och en enda vattendroppe.
Det var väl den här sommaren man började sätta upp de nya väderskydden och hållplatstavlorna. Med början i centrum. Bilden från Drottningtorget tycker jag bekräftar det.
L8 vände fortfarande vid Centralstationen och B-läget som man ser skyltat till höger var reserverat för åttan. Vagnarna brukade stå inne och invänta avgångstiden där. För den andra genomgående trafiken räckte två spår.
Användarens profilbild
Hechtwagen
Inlägg: 3066
Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10

Re: M28 Göteborg 1991

Inlägg av Hechtwagen »

Sträcken på glasen framför destinationsrullarna? Hur kom de sig?
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: M28 Göteborg 1991

Inlägg av daniel_s »

Hechtwagen skrev:Sträcken på glasen framför destinationsrullarna? Hur kom de sig?
Okvalificerad gissning: Något ljushuvud hade lagt spränglisten med skarven "klockan 12" och så blev det sådär av regnvatten och skit (kanske kol från framförvarande byglar också)...
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: M28 Göteborg 1991

Inlägg av Bussmicke »

Johan skrev:Detta var otroligt uppiggande i rusket!
L8 vände fortfarande vid Centralstationen och B-läget som man ser skyltat till höger var reserverat för åttan. Vagnarna brukade stå inne och invänta avgångstiden där. För den andra genomgående trafiken räckte två spår.
Det gjorde den väl några år till.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skriv svar