Nya spårvägen i Tammerfors

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Klausnik

Nya spårvägen i Tammerfors

Inlägg av Klausnik »

Igår provåkte jag på nordens nyaste spårvägssystem i Tammerfors. Det är två linjer en kort och en väldigt lång i ena änden. Otroligt bekväma vagnar och väldigt jämn gång. Hela huvudgatan Hämeenkatu har anpassats till fotgängare, cyklister och spårvagnar. Man åker i stadstrafik, genom förort och däremellan som en interurban både till längd och snabbhet. Väl värt att åka.
Jag har bilder men vet inte hur jag ska infoga dem?
daniel_s

Re: Nya spårvägen i Tammerfors

Inlägg av daniel_s »

Om du har rätt att ladda upp bilder (jag tror att du behöver vara medlem i föreningen för att begära det) så har du en flik "Ladda upp en bilaga" nedanför brödtextfönstret när du skriver ett nytt inlägg. Den klickar du på och så klickar du på "Välj fil", bläddrar fram önskad bild på din dator och sedan "Bifoga filen", sedan klickar du på "Placera inom inlägget" för att få en länk till bilden. Så här:
laddaupp.png
laddaupp.png (69.26 KiB) Visad 856 gånger
twr

Re: Nya spårvägen i Tammerfors

Inlägg av twr »

Klausnik skrev:Igår provåkte jag på nordens nyaste spårvägssystem i Tammerfors. Det är två linjer en kort och en väldigt lång i ena änden. Otroligt bekväma vagnar och väldigt jämn gång. Hela huvudgatan Hämeenkatu har anpassats till fotgängare, cyklister och spårvagnar. Man åker i stadstrafik, genom förort och däremellan som en interurban både till längd och snabbhet. Väl värt att åka.
Jag har bilder men vet inte hur jag ska infoga dem?
Intressant! Tack för det!
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
Skriv svar