Film från museispårvägen i Malmköping

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Stefan Isaksson
Inlägg: 590
Blev medlem: måndag 02 september 2002 15:26
Ort: Uppsala

Film från museispårvägen i Malmköping

Inlägg av Stefan Isaksson »

Hej,
idag roade jag mig med att öva filmupptagning på Museispårvägen i Malmköping.
Ett första resultat, SS A12 335 i Bergsskärningen, syns här: https://www.youtube.com/watch?v=kB4AqpXvkjg&pp=sAQA
Tyvärr var det bilrally i Malmköpingstrakten, så vissa billjud kan ha kommit med.

SI
Användarens profilbild
Karsten
Inlägg: 1480
Blev medlem: måndag 13 september 2004 23:54
Ort: Österåker - mer än bara en anstalt!

Re: Film från museispårvägen i Malmköping

Inlägg av Karsten »

Trevlig filmsnutt! Spårhundar brukar dyka upp i köpingen, med lite hastiga inbromsningar som följd. Så även i denna film. 8)
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Film från museispårvägen i Malmköping

Inlägg av daniel_s »

Kompositionen och den tekniska bildbehandlingen får högsta betyg, men försök att hålla kameran mera still :-)

Föraren förefaller besynnerligt uniformerad; slips ska ju alltid bäras och i synnerhet när väst bärs! Men jag antar att det är något med pixlarna, kanske en inställning som kan förfinas. ;-)
Användarens profilbild
Stefan Isaksson
Inlägg: 590
Blev medlem: måndag 02 september 2002 15:26
Ort: Uppsala

Re: Film från museispårvägen i Malmköping

Inlägg av Stefan Isaksson »

daniel_s skrev:Kompositionen och den tekniska bildbehandlingen får högsta betyg, men försök att hålla kameran mera still :-)

Föraren förefaller besynnerligt uniformerad; slips ska ju alltid bäras och i synnerhet när väst bärs! Men jag antar att det är något med pixlarna, kanske en inställning som kan förfinas. ;-)
Jo det märks alltför tydligt att jag lämnade stativet hemma. Nå övning är övning. :D
Den tekniska bildbehandlingen inskränkte sig faktist till att jag ställde kameran på helt manuell. Men det gick ju bra ändå (nå jag ägnade skärpeinställningen en hel del uppmärksamhet, det hjälper när man har tio minuter mellan vagnarna). Jag gjorde inget försök att följa med skärpan, utan chansade på att skärpedjupet skulle räcka. 8)
Användarens profilbild
Stefan Isaksson
Inlägg: 590
Blev medlem: måndag 02 september 2002 15:26
Ort: Uppsala

Ännu en film från Malmköping

Inlägg av Stefan Isaksson »

Här är en längre film, nu är det HSS 39 och 108, halva filmen visar hur föraren kör från Hosjö till Malmköping:
https://www.youtube.com/watch?v=kIYCoiggvOA
Och ledsen: kameran var handhållen nu med
Skriv svar