Hässleholm

Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

Hässleholm

Inlägg av C12C3C3C12 »

Det var en förare jag pratade med på Pendeln, han berättade om en tragisk händelse som en förare hade råkat ut för, föraren kom körande i ett tåg när han såg en unge sittande på spåret som vinkade åt honom som en hälsning, mamman kom rusande men försent. Den föraren klarade inte att köra tåg mera efter den händelsen. Tror ni att den här föraren på X2 tåget som körde kommer att göra samma sak efter den påkörningen vid Hässleholm? Jag har själv varit med om en påkörning när jag jobbade som tågvakt på Pendeln, kunde inte gå tillbaka till min gamla tjänst.
Användarens profilbild
Odd
Inlägg: 6463
Blev medlem: onsdag 11 september 2002 23:03

Re: Hässleholm

Inlägg av Odd »

Egen erfarenhet från framförhopp säger att ingen drabbad är den andra lik. Det finns dock säkerligen statistik och sannolikhetsberäkningar men vid varje enskilt fall så går det inte att förutspå.
Genius on call
Skriv svar