Funderade på om jag skulle skriva detta i ett öppen del eller i t-banegruppens avdelning men det får bli här. Annars är det bara att flytta inlägget.
Enligt obekräftade uppgifter på Instagram, av en användare som verkar ha ganska god koll på tunnelbanan, så planerar SL att skrota tunnelbanans veterantåg. Jag hoppas verkligen inte att detta är sant men i och med att tåget stått så länge utan att SL / Trafikförvaltningen gjort något åt det så vet man ju inte vad man ska tro. Senaste gången tåget visades upp var väl vid Liljeholmen 2014 i samband med något jubileum för röda linjen, som jag inte minns vad det var. Tåget kördes sedan därifrån för egen maskin vilket tände ett litet hopp för dess framtid men som verkar ha släckts ganska omgående tyvärr.

Med anledning av detta så har jag valt att uppmärksamma tåget dels på bloggen, som inte läses av så många, men också på Instagram, som fler läser, där jag även taggat diverse medier för om det är något tåget behöver så är det mer uppmärksamhet för jag tror inte att så många bland allmänheten knappt känner till tåget idag.
Som sagt, så hoppas jag att det bara är ett rykte utan sanning men man vet aldrig med SL, men nu är det viktigt med engagemang för att bevara tåget och helst komma ut i trafik igen då det skulle ge god PR för både SL och Stockholm, men dit verkar vi ha en god bit kvar.
Den senaste vagnen som sparades var väl en C4 som var tänkt att ingå i veterantåget också men denna vagn skrotades för inte så länge sedan, under väldigt hastiga och mystiska omständigheter får man säga men vad det handlande om vet jag inte.
Mer om detta på bloggen och Instagram.
Ha det bra.