Nisseberra skrev:Ta del av detta från Instagram om hur det går till hos en stor kinesisk arbetsgivare inom branschen. Verkligen smickrande, detta gäller främst blå tunnelbanelinje, men modus operandi är nog likadant över hela bolaget. Läs och tänk efter en extra gång innan ni låter er bli anställda. Man söker lokförare, tågreparatörer, med mera. Tänk efter!
http://www.instagram.com/tunnelbanan/
Steget till hur man beter sig inom pendeln är inte långt från det här, folk känner att man driver företaget MTR med diktatoriska villkor och tullar på säkerheten!
Inom pendeln har vi sett det flera ggr. B.l.a. har produktionschefer trafiksatt stoppande fel för att klara trafiken...Säkerhet är inget värt längre.
Samtidigt så skriver man hela tiden om rutinerna för att cheferna ska sitta i tryggt bo och de på golvet ska få skiten för vad cheferna gör!
Just nu sitter två psykopater som chefer i Älvsjö, den tredje är utlånad till Bro depån då de sparkades en massa folk där..b.l.a. depåchefen, tog inte många dagar innan han blev impopulär där!
Det har gått så långt att man från övervakande myndigheter har aviserat om besök i Älvsjö gjort när de kommit hit, istället stuckit till Södertälje depån!
Detta för att undvika att man ska kunna tillrättalägga en massa papper där ogentligheter har förekommit!
Och de fått rejält med smäll på huvudet!
Man har hela tiden sökt folk till arbetsledartjänster, men de som fått dessa har strax efter hoppat av då det inte var vad de sagt när de tog den!
Bolaget MTR borde inte få driva tågtrafik i Sverige över huvudtaget!
Nu avgörs upphandlingen på tunnelbanan nästa år, och det är många på golvet inte bara på tunnelbanan utan även pendeln som hoppas att de inte får den igen!
Men troligtvis ger SLL tunnelbanan igen till MTR eftersom SLL slipper betala ut en massa pengar om de inte sköter sig!
Tillika så är nya SL chefen en gammal MTR chef, sug på den!
Allt finansierar MTR med att försämra arbetsvillkoren för de anställda samt nerdragning av reservmaterialen
Tur man lämnar det sjunkande skeppet!