Film - Flixtrain - Premiär

Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
AleWi
Inlägg: 48
Blev medlem: tisdag 02 augusti 2005 7:02
Ort: Huddinge
Kontakt:

Film - Flixtrain - Premiär

Inlägg av AleWi »



Film från premiären med Flixtrain, i filmen visar jag hur det ser ut inne i tåget, inspelat på premiärdagen.
Användarens profilbild
Fyrgeit
Inlägg: 264
Blev medlem: onsdag 13 januari 2021 19:21

Re: Film - Flixtrain - Premiär

Inlägg av Fyrgeit »

Snyggt! Här har jag en bild på Flixtrain-vagnar och en pendel ovan jord vid centralen.
https://photos.app.goo.gl/3RZnviLkptxZrE2x9
spooky
Inlägg: 57
Blev medlem: onsdag 01 september 2010 14:19

Re: Film - Flixtrain - Premiär

Inlägg av spooky »

Hur gör man för att komma ombord när man sitter i rullstol?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Användarens profilbild
AleWi
Inlägg: 48
Blev medlem: tisdag 02 augusti 2005 7:02
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Film - Flixtrain - Premiär

Inlägg av AleWi »

spooky skrev:Hur gör man för att komma ombord när man sitter i rullstol?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
De saknar lift, på hemsidan finns denna information:
Om du har nedsatt rörlighet och behöver ta med din rullstol eller andra gånghjälpmedel (t ex rullator) på resan, boka din biljett genom att kontakta vår kundtjänst senast 7 dagar före önskad avgång.

Rullstolens maximalt tillåtna mått är 79 cm x 120 cm och maximal vikt är 350 kg. Tänk på att våra vagnar inte är i höjd med perrongen och det saknas rullstolslift, vilket betyder att du måste kunna ta dig ombord själv eller med hjälp av en assistent (som kan bokas utan kostnad). Vi har handikappanpassade toaletter samt särskilda sittplatser ombord för rullstolsburna passagerare.
Användarens profilbild
Kantorn
Inlägg: 7469
Blev medlem: tisdag 01 mars 2005 10:23
Ort: Ryssby

Re: Film - Flixtrain - Premiär

Inlägg av Kantorn »

AleWi skrev:
spooky skrev:Hur gör man för att komma ombord när man sitter i rullstol?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
De saknar lift, på hemsidan finns denna information:
Om du har nedsatt rörlighet och behöver ta med din rullstol eller andra gånghjälpmedel (t ex rullator) på resan, boka din biljett genom att kontakta vår kundtjänst senast 7 dagar före önskad avgång.

Rullstolens maximalt tillåtna mått är 79 cm x 120 cm och maximal vikt är 350 kg. Tänk på att våra vagnar inte är i höjd med perrongen och det saknas rullstolslift, vilket betyder att du måste kunna ta dig ombord själv eller med hjälp av en assistent (som kan bokas utan kostnad). Vi har handikappanpassade toaletter samt särskilda sittplatser ombord för rullstolsburna passagerare.
Dvs inte särskilt handikappanpassat. Sätt dit en rullstolslift modell X2000 i ena änden av varje vagn...
Professionell tyckare
spooky
Inlägg: 57
Blev medlem: onsdag 01 september 2010 14:19

Re: Film - Flixtrain - Premiär

Inlägg av spooky »

Tja, att sätta en stooor rullstolsymbol utanpå vagnen torde nästan falsk marknadsföring om man måste ta sig själv och rullstolen på tåget med egen kraft.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Film - Flixtrain - Premiär

Inlägg av daniel_s »

spooky skrev:Tja, att sätta en stooor rullstolsymbol utanpå vagnen torde nästan falsk marknadsföring om man måste ta sig själv och rullstolen på tåget med egen kraft.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
De säljer väl inte biljetter ombord, så man måste boka i förväg, och då blir man väl upplyst om detta som en del i bokningsförfarandet? Så rullstolssymbolen är till hjälp för den som har bokat med rullstol och vill hitta till rätt vagn. Sen vet jag inte om detta heller uppskattas numera, det kan ju finnas flera sådana vagnar och man måste väl ändå läsa på biljetten...
Skriv svar