Utdrag från kravlistan:
Här är det många platser som kan behöva åtgärdas. Frågan är väl ofta hur?Busstrafik:
Trafikeringen på stråken Tyresö/Haninge mot Gullmarsplan, Värmdö mot Slussen, Vaxholm och Norrtälje mot Danderyds sjukhus/Tekniska högskolan/innerstan samt från Ekerö väntas öka kraftigt. Terminalerna i Gullmarsplan, Solna station, Skärholmen, Liljeholmen, Tekniska högskolan och Brommaplan klarar inte av att hantera ett åkat antal bussar och resenärer i högtrafik. Även mindre terminaler riskerar stora kapacitetsproblem framöver.
I Skärholmen går det nog att få till större yta. För man tänker väl sig inte något som liknar Liljeholmen?
Liljeholmens bussterminal byggdes väl så den precis klarar det behov som fanns när den var ny. Vad kan man göra där? Lämpliga uppställningsplatser saknas. De som finns är snarast olämpliga.
Hur det ser ut vid Brommaplan i högtrafik vet jag inte, men inser att tunnelbanans entré är en rejäl flaskhals.