Riktig vinter och tunneltåg

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Persson
Inlägg: 249
Blev medlem: tisdag 27 juni 2006 22:47
Ort: Kista

Riktig vinter och tunneltåg

Inlägg av Persson »

Den gångna vintern har bjudit på goda möjligheter att fotografera tunneltåg i snöiga miljöer. De flesta av bilderna nedan är tagna i Kista där jag uppehåller mig mest, men det blir också ett par nedslag i söderort.

Bild
C14 1300 i ett av de ymniga snöfall som drog in över stan i januari.

Bild
Morgonsolen börjar göra sig påmind bakom trädtopparna när ett tåg med C14 1312 i spetsen närmar sig slutet på den kilometerlånga viadukten genom Kista.

Bild
C14 1358 i snöyra en kväll.

Bild
Testade en ny fotovinkel. Ett tåg med C14 1293 främst passerar strax under Kymlingelänken i januarieftermiddagens blåaktiga ljus.

Bild
Ett C20-tåg på ungefär samma ställe vid ett annat tillfälle och från en lite högre fotoplats.

Bild
Vi förflyttar oss till Örnsberg där ett tåg med C6 2717 i spetsen stannar till på fettisdagen.

Bild
C6 2704 passerar tunnelbanans högsta punkt strax före station Västertorp.

Bild
Lite snö kom det i mars också. Här är C14 1371 på ingång till Kista.
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Riktig vinter och tunneltåg

Inlägg av daniel_s »

Vackert! Den fotoplatsen där du fotade 1293 är riktigt bra.
Persson
Inlägg: 249
Blev medlem: tisdag 27 juni 2006 22:47
Ort: Kista

Re: Riktig vinter och tunneltåg

Inlägg av Persson »

daniel_s skrev:Vackert! Den fotoplatsen där du fotade 1293 är riktigt bra.
Tack!

Bjuder på en bonusbild från samma plats en stund tidigare, när samma tågsätt susar fram mot Akalla. Det är något visst med snörök tycker jag.

Bild
Skriv svar