Besök i "nostalgiträsket"

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
1
Inlägg: 849
Blev medlem: måndag 10 september 2007 21:33
Ort: Söderudd

Besök i "nostalgiträsket"

Inlägg av 1 »

Signaturen /jes har ju några gånger dumpat en bild utan närmare förklaring. Kul tankenöt att försöka finna ursprung.

Jag har ju tidigare själv grävt lite i vad jag kallat för min "skräplåda". I och för sig en tämligen omfångsrik "låda" mer bestående av ett antal flyttlådor med osorterat arkivmateriel här ute i min permanenta boning i Stockholms skärgård.

En tämligen hanterbar volym om man jämför med att jag är mitt uppe i att avveckla mitt "huvudarkiv" inkl. bibliotek på 120 kvadrat i huset på Östermalm där SSS huserade i begynnelsen.

Här krävs det disciplin att inte försjunka i nostalgins träskmarker. I medvetande att jag saknar denna egenskap, har jag klokt nog hyrt in mer kallhamrad flytthjälp som packar och sorterar.

Min huvuduppgift är mest att med en tuschpenna adressera flyttkartonger, möbler, arkivskåp m.m.

Men för att kunna utföra detta, måste jag exempelvis kika i lådorna i de gigantiska stålskåpen med hängmappar i folioformat. Och så finner jag exempelvis en bunt bilder med detta tema.
Skokloster-(3).jpg
Skokloster-(3).jpg (74.97 KiB) Visad 1337 gånger
Sedan blir inget mer gjort den dagen .... ! :x

Suckar / Lena

Som med intresse studerade följande annons i dagspressen. Undrar om man kan få "hembesök" i Malmköping? Ett par hundra spårvagnar och bussar torde vara väl dokumenterat evident utslag av "Hoarding Disorder" ... ?
Hoarding-disorder.jpg
Hoarding-disorder.jpg (95.72 KiB) Visad 1337 gånger