Sträckan T-centralen - Östermalmstorg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

Sträckan T-centralen - Östermalmstorg

Inlägg av M224 »

Är det någon som har en aning om hur länge tågen ska krypa fram på denna sträcka? Nu har det pågått i 2 månader. :twisted:
C12C3C3C12

Re: Sträckan T-centralen - Östermalmstorg

Inlägg av C12C3C3C12 »

Det är ju en häftig nerförsbacke till Östermalmstorg, kommer inte ihåg hur många % det är, kan det vara problem med bromsarna? På den tiden jag körde var det M hela vägen.
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Jag har för mig att nedförsbacken, och uppförsbacken, inte är makadamspår utan direkt infäst i fast monterade slipers utan makadam. Man hör på ljudet som förändras när man åker i vissa partier av tunneln. Kanske är hastighetsnedsättning nånting med det?
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Sedan december har det varit L på den sträckan. Endast en gång har en förare ropat ut att tåget kör sakta pga spårunderhåll. Ingen som helst information från SL!
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

M224 skrev:Sedan december har det varit L på den sträckan. Endast en gång har en förare ropat ut att tåget kör sakta pga spårunderhåll. Ingen som helst information från SL!
L är det inte, men det är nedsatt till 20.

Gångtidsförlängningen blir väl något i stil med en och en halv minut, det är väl under gränsen för när man ska publicera förseningsinfo. Och så länge tåget rör sig brukar det inte vara något större behov av utrop ombord heller. När jag körde ropade man aldrig ut något vid 20-nedsättningarna, men däremot alltid om man blev stillastående på fel ställe, vilket jag tror är regeln även idag.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Väldigt märkligt hur som helst att inget vet vad det beror på samt hur länge det är tänkt att pågå.
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Med "ingen" menar du "jag"?
Jag är rätt övertygad om att det finns en hel del personer som vet anledningen. De kanske bara inte väljer att skriva det här...
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Nä jag menade att det är konstigt att det finns så lite information kring denna irriterande störning som pågått länge nu.
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Det är väl varken första eller sista gången som ett spårjobb har dragit ut på tiden av ett eller annat skäl. Att informera om det för en och en halv minuts försening skulle bara upplevas som tillkrånglat.
Skriv svar