Liljevalchs utbyggnad

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
dr Cassandra Nojdh
Inlägg: 5909
Blev medlem: måndag 26 januari 2015 12:05

Re: Liljevalchs utbyggnad

Inlägg av dr Cassandra Nojdh »

Breitspurbahn skrev:Intressant att hoi polloi verkar ha en tämligen övertygad åsikt om att Gert Wigårdh med anhang är fel ute och föredrar klassisk arkitektur.
Men vad vet dessa; det är ju bara de som ska leva i staden detta byggs i.

Populasen måste lära sig att det inte är "Vox Populi, Vox Dei" utan "Vox Peritum, Vox Dei".

https://www.expressen.se/debatt/folkvil ... a-har-fel/
Intressant att alla ideologiska fiender buntas ihop med spottloskan "anhang". Men det är förstås skönt att veta att "folket står enigt". Det garanterar "tankesmedjan" Oikos, grundad av Sverigedemokratiska partiets chefsideolog Mattias Karlsson, och Sifo.

Retoriken "folket mot eliten", "vi här nere - de däruppe" , folket mot herrarna" tycker jag mig ha hört förut. Det var på 60- och 70-talen, och då var det visst vänstextremisterna som var framme. Vilka "herrarna", "eliten" osv. egentligen är har ju växlat genom åren, nu är det visst arkitektkåren som ska rensas upp. Egentligen verkar det inte vara så stor skillnad på vänster- och högerextremism, även om retoriken skiftar en del förstås. Vissa har ju haft det ganska lätt att byta tröja, historiskt är väl Benito Mussolini ett av de mer kända exemplen.

Ideologiskt har jag redan analyserat detta: https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... 40#p397712
Allting (t.ex. politiken) är nedströms kulturen, se.

PS: Opinionsundersökningar är inte värda pappret de är skrivna på. En opinionsundersökares främsta plikt är att komma fram till de resultat beställaren önskar. De är ju den saken de får betalt för!
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Skriv svar