Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
I dag så var det provkörning på Kistagrenens första etapp till Bromma Flygplats. Givetvis filmade jag lite. Dock åkte jag aldrig med pga covidläget, jag lär ju både köra och åka den så det räcker och blir över så småningom.
Håll till godo.
Ps. Prenumerera gärna på min Youtube-kanal så missar du inte några uppdateringar
Enkelspår och enkelspår, det är en kort sträcka precis i kurvan till flygplatsen där det är en fjäderväxel. Det är väl typ 75-100 meter enkelspår och signalreglerat med lokalt ställverk. Som Nockeby fast något längre (och utan stickspår).
Odd skrev:Enkelspår och enkelspår, det är en kort sträcka precis i kurvan till flygplatsen där det är en fjäderväxel. Det är väl typ 75-100 meter enkelspår och signalreglerat med lokalt ställverk. Som Nockeby fast något längre (och utan stickspår).
Det är väl enkelspår oavsett längd, trodde jag. Men man ser ju en spårstump som slutar tvärt utan stoppbock, så jag antar att det är tillfälligt.
Mycket trevligt! Jag känner knappt igen mig - men det var mer än trettio år sedan jag flyttade från Mariehäll, där vi hade B&W och Obs! som näst närmaste matvaruaffärer, efter Konsum.
Kantorn skrev:Mycket trevligt! Jag känner knappt igen mig - men det var mer än trettio år sedan jag flyttade från Mariehäll, där vi hade B&W och Obs! som näst närmaste matvaruaffärer, efter Konsum.
Nej, det smälls upp våldsamt med nya byggnader i handelsområdet. Jag var förbi med motorcykeln så sent som under sistlidna oktober, men känner knappt igen mig ändå, jag heller.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Odd skrev:Enkelspår och enkelspår, det är en kort sträcka precis i kurvan till flygplatsen där det är en fjäderväxel. Det är väl typ 75-100 meter enkelspår och signalreglerat med lokalt ställverk. Som Nockeby fast något längre (och utan stickspår).