Provkörning på Kistagrenen idag

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Odd

Provkörning på Kistagrenen idag

Inlägg av Odd »

I dag så var det provkörning på Kistagrenens första etapp till Bromma Flygplats. Givetvis filmade jag lite. Dock åkte jag aldrig med pga covidläget, jag lär ju både köra och åka den så det räcker och blir över så småningom.

Håll till godo.

Ps. Prenumerera gärna på min Youtube-kanal så missar du inte några uppdateringar :-)
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
LÅ1

Re: Provkörning på Kistagrenen idag

Inlägg av LÅ1 »

Tack! :D

Tydligen enkelspår på en sträcka.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Enkelspår och enkelspår, det är en kort sträcka precis i kurvan till flygplatsen där det är en fjäderväxel. Det är väl typ 75-100 meter enkelspår och signalreglerat med lokalt ställverk. Som Nockeby fast något längre (och utan stickspår).
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Riktigt trevligt.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Odd skrev:Enkelspår och enkelspår, det är en kort sträcka precis i kurvan till flygplatsen där det är en fjäderväxel. Det är väl typ 75-100 meter enkelspår och signalreglerat med lokalt ställverk. Som Nockeby fast något längre (och utan stickspår).
Det är väl enkelspår oavsett längd, trodde jag. Men man ser ju en spårstump som slutar tvärt utan stoppbock, så jag antar att det är tillfälligt.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Mycket trevligt! Jag känner knappt igen mig - men det var mer än trettio år sedan jag flyttade från Mariehäll, där vi hade B&W och Obs! som näst närmaste matvaruaffärer, efter Konsum.
Professionell tyckare
Användarens profilbild
dr Cassandra Nojdh

Inlägg av dr Cassandra Nojdh »

Kantorn skrev:Mycket trevligt! Jag känner knappt igen mig - men det var mer än trettio år sedan jag flyttade från Mariehäll, där vi hade B&W och Obs! som näst närmaste matvaruaffärer, efter Konsum.
Nej, det smälls upp våldsamt med nya byggnader i handelsområdet. Jag var förbi med motorcykeln så sent som under sistlidna oktober, men känner knappt igen mig ändå, jag heller.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Enceladus

Inlägg av Enceladus »

Ica Maxis nya stolthet beräknas öppna i mars 2021. Kommer Tvärbanan att lämna walk over till bilen under det första året?
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Enceladus skrev:Ica Maxis nya stolthet beräknas öppna i mars 2021. Kommer Tvärbanan att lämna walk over till bilen under det första året?
Är det något problem? Här ute har det ju varit bilen-spårvägen (SL) 1-0 sedan 1936 så ett år till gör väl ingen skillnad.
Användarens profilbild
Hechtwagen

Inlägg av Hechtwagen »

Odd skrev:Enkelspår och enkelspår, det är en kort sträcka precis i kurvan till flygplatsen där det är en fjäderväxel. Det är väl typ 75-100 meter enkelspår och signalreglerat med lokalt ställverk. Som Nockeby fast något längre (och utan stickspår).
Ja! Enkelspår således??!!
Skriv svar