Öl och spårvagnsdiggarställe

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
bark
Inlägg: 1738
Blev medlem: tisdag 02 maj 2006 11:22
Ort: Linköping
Kontakt:

Öl och spårvagnsdiggarställe

Inlägg av bark »

Bild

Ölstugan Gull-Olle är ett ställe i Norrköping som öppnade i våras. Hörnet av Trädgårdsgatan och Torggatan (bakom Rådhuset). Inte nog med att man kan dricka god öl och äta prisvärd mat samtidigt som man kan titta på när tvåan passerar förbi: Man kan också sätta sig i det mindre rummet där delar av inredningen hämtats från skrotade M67 (ett långlån från Spårvägssällskapets Östgötaavdelning). Jag noterade att de galonklädda sätena var oväntat bekväma att sitta länge i.
Joakim W
Inlägg: 467
Blev medlem: tisdag 22 september 2009 23:42
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Öl och spårvagnsdiggarställe

Inlägg av Joakim W »

bark skrev:Bild

Ölstugan Gull-Olle är ett ställe i Norrköping som öppnade i våras. Hörnet av Trädgårdsgatan och Torggatan (bakom Rådhuset). Inte nog med att man kan dricka god öl och äta prisvärd mat samtidigt som man kan titta på när tvåan passerar förbi: Man kan också sätta sig i det mindre rummet där delar av inredningen hämtats från skrotade M67 (ett långlån från Spårvägssällskapets Östgötaavdelning). Jag noterade att de galonklädda sätena var oväntat bekväma att sitta länge i.
Attans att jag missade detta när jag var i Norrköping förra helgen! :-D men till nästa besök får även detta ta och besökas!
Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
Användarens profilbild
bark
Inlägg: 1738
Blev medlem: tisdag 02 maj 2006 11:22
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Öl och spårvagnsdiggarställe

Inlägg av bark »

Leif D fyllde i men några fakta: Det mesta kommer från vagn M67 132. Och rent formellt är de utlånade av Norrköpings kommun i form av spårvagnsmuseet.
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: Öl och spårvagnsdiggarställe

Inlägg av TKO »

Sätter upp detta på "besökslistan"!

Tackar för tipset gör
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
Hechtwagen
Inlägg: 3058
Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10

Re: Öl och spårvagnsdiggarställe

Inlägg av Hechtwagen »

TKO skrev:Sätter upp detta på "besökslistan"!

Tackar för tipset gör
Thomas K Ohlsson
När åker vi?
Skriv svar