Att skicka tunnelvagnar till Ryssland för renovering
Postat: torsdag 23 januari 2020 14:02
Eller helst inte.
http://hungarianspectrum.org/2020/01/22 ... etro-cars/
http://hungarianspectrum.org/2020/01/22 ... etro-cars/
Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Vad menar du? Dessa renoverade vita vagnar, är samma som rullade på M3 förut. Vilka vagnar har stått ute i 3 år?M224 skrev:Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Läs den länkade artikeln...Joakim W skrev:Vad menar du? Dessa renoverade vita vagnar, är samma som rullade på M3 förut. Vilka vagnar har stått ute i 3 år?M224 skrev:Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Just det läs...IngvarH skrev:Läs den länkade artikeln...Joakim W skrev:Vad menar du? Dessa renoverade vita vagnar, är samma som rullade på M3 förut. Vilka vagnar har stått ute i 3 år?M224 skrev:Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Jorå, jag läste men måste ha missta just det stycket! Intressant, ber om ursäktIngvarH skrev:Läs den länkade artikeln...Joakim W skrev:Vad menar du? Dessa renoverade vita vagnar, är samma som rullade på M3 förut. Vilka vagnar har stått ute i 3 år?M224 skrev:Det är alltså de vita renoverade vagnarna som rullar på M3 det handlar om.
Det hade varit bättre om BKV renoverat deras egna vagnar istället. De var förmodligen i bättre skick än de som de köpte från Ryssland och som
stått ute i 3 år.
Inget att be om ursäkt för!Joakim W skrev:Jorå, jag läste men måste ha missta just det stycket! Intressant, ber om ursäktIngvarH skrev:
Läs den länkade artikeln...
Jag har också reflekterat över det. Jag funderar på om vagnarna ställdes utomhus omålade i tre år och att man sedan inte rostsanerat ordentligt innan målning och inte heller har använt ett färgsystem som är avsett att målas på rostiga ytor?Nils Carl Aspenberg skrev:At vogner har stått ute skulle vel ikke være noe problem. Mange t-banevogner og sporvogner står ute hele året. Problemet er snarere stålkvaliteten.
Eller att de helt enkelt inte är speciellt motståndskraftiga mot rost (som NCA är inne på) och lätt rostar i vilket fall som helst, särskilt om de står avställda utan fartvind, varma apparater och fläktar som hjälper till att hålla fukten borta?Sio skrev:Jag har också reflekterat över det. Jag funderar på om vagnarna ställdes utomhus omålade i tre år och att man sedan inte rostsanerat ordentligt innan målning och inte heller har använt ett färgsystem som är avsett att målas på rostiga ytor?Nils Carl Aspenberg skrev:At vogner har stått ute skulle vel ikke være noe problem. Mange t-banevogner og sporvogner står ute hele året. Problemet er snarere stålkvaliteten.