Orsak att dra in hållplats

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Klas Mårtensson
Inlägg: 78
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:31

Orsak att dra in hållplats

Inlägg av Klas Mårtensson »

På KLTs hemsida hittade jag följande motivering till att en hållplats dras in nästa tidtabellsperiod: (min färgmarkering)
14014 Societetparken Borgholm

Hållplatsen dras in pga obefintligt påstigande och felstavad skylt.
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Orsak att dra in hållplats

Inlägg av daniel_s »

Klas Mårtensson skrev:På KLTs hemsida hittade jag följande motivering till att en hållplats dras in nästa tidtabellsperiod: (min färgmarkering)
14014 Societetparken Borgholm

Hållplatsen dras in pga obefintligt påstigande och felstavad skylt.
Jo så kan det bli!

Misstänker att någon vän av ordning har klagat upprepade gånger på den felstavade skylten (möjligen står det precis som det ska men själva platsen heter fel) och kommunen väljer att klämma till honom genom att helt sonika lägga ned hållplatsen.
Klas Mårtensson
Inlägg: 78
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:31

Re: Orsak att dra in hållplats

Inlägg av Klas Mårtensson »

daniel_s skrev:
Klas Mårtensson skrev:På KLTs hemsida hittade jag följande motivering till att en hållplats dras in nästa tidtabellsperiod: (min färgmarkering)
14014 Societetparken Borgholm

Hållplatsen dras in pga obefintligt påstigande och felstavad skylt.
Jo så kan det bli!

Misstänker att någon vän av ordning har klagat upprepade gånger på den felstavade skylten (möjligen står det precis som det ska men själva platsen heter fel) och kommunen väljer att klämma till honom genom att helt sonika lägga ned hållplatsen.
Linjenumret tyder (tror jag) på skollinje. Och det kan handla om en enstaka elev som inte behöver använda den längre. Felstavningsanledningen tror jag är en skämtsam kommentar.
Användarens profilbild
Kristofer
Inlägg: 1455
Blev medlem: måndag 02 september 2002 9:11
Ort: Gotland (utvandrad stockholmare)
Kontakt:

Re: Orsak att dra in hållplats

Inlägg av Kristofer »

Klas Mårtensson skrev:
daniel_s skrev:
Klas Mårtensson skrev:På KLTs hemsida hittade jag följande motivering till att en hållplats dras in nästa tidtabellsperiod: (min färgmarkering)
14014 Societetparken Borgholm

Hållplatsen dras in pga obefintligt påstigande och felstavad skylt.
Jo så kan det bli!

Misstänker att någon vän av ordning har klagat upprepade gånger på den felstavade skylten (möjligen står det precis som det ska men själva platsen heter fel) och kommunen väljer att klämma till honom genom att helt sonika lägga ned hållplatsen.
Linjenumret tyder (tror jag) på skollinje. Och det kan handla om en enstaka elev som inte behöver använda den längre. Felstavningsanledningen tror jag är en skämtsam kommentar.
14014 är inget linjenummer. Det är linjerna 102 och 107 som angör hållplatsen idag, och de har visserligen karaktär av skollinjer, men är öppna för alla. Men drar man in hållplatsen så kan man välja att gena via Västra Kyrkogatan istället för att köra Slottsgatan. Om man väljer att göra det, eller om man fortsätter att köra förbi Societetsparken har jag ingen aning om.
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Skriv svar