Spårarbeten i Majorna

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Harald
Inlägg: 8658
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Spårarbeten i Majorna

Inlägg av Harald »

Trafikverket har grävt upp stora delar av innerstaden för Västlänken. Stadens Trafikkontor får hålla till någon annan stans med sitt grävande., så nu får vi fina spår i Majorna. Spårvagnstrafiken är omlagd i fyra veckor. Förra veckan gick alla linjer i Karl Johansgatan. Nu går trean via Bangatan och nian vänder vid Vagnhallen Majorna. Före kl 15 idag gick även nian via Bangatan.

Bild

Här har man gjort en tillfällig refug för nian utanför vagnhallen genom att spika en betongkant vid spåret och fylla på med grus.

Bild

Hållplatsområdet vid Vagnhallen Majorna är uppgrävt.

Bild

Eftersom Älvsborgsgatan är avstängd går ersättningsbussarna Karl Johansgatan hela vägen till Kungssten.

Bild

Arbetet i Älvsborgsgatan från söder

Bild

Nian vände vid Högsbotorp. Här svänger den från Kungsladugårdsgatan in på Godhemsgatan.

Bild

Att nian gick till Högsbotorp fick mig att misstänka att det arbetades vid Kungssten också, så jag åkte dit, och det stämde.

Bild

Ett övningståg bestående av två moderniserade M28

Bild

Ekedalsgatan med Slottsskogen som fond

Bild

Möte vid Ekedalsgatans krön

Bild

En klassisk Göteborgsilhuett, Masthuggskyrkans torn

Bild

Bangatan, ersättningsbussarna vände genom att köra Djurgårdsgatan-Oljekvarnsgatan-Bangatan.
Användarens profilbild
dr Cassandra Nojdh
Inlägg: 5909
Blev medlem: måndag 26 januari 2015 12:05

Re: Spårarbeten i Majorna

Inlägg av dr Cassandra Nojdh »

Harald skrev:
Bild
Den här bilden påminner mig om en scen ur filmen "Kurt Olsson – filmen om mitt liv som mej själv"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kurt_Olss ... sj%C3%A4lv
där salig Lasse Brandeby spelar både Kurt Olsson och Kurts pappa Olle, och pappa Olle en dag har bestämt sig för självmord:
"Jag tänker ta livet av mig. Kasta mig framför en spårvagn! 3:an! Neej, 4:an får det nog bli!"
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Skriv svar