En 4 vid Öst

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

En 4 vid Öst

Inlägg av daniel_s »

Tycker att det är för lite trafikvardagsbilder så här kommer en :-)
Bilagor
AD8C4337-911B-4487-A6D9-18CCC19DE26C.jpeg
AD8C4337-911B-4487-A6D9-18CCC19DE26C.jpeg (81.99 KiB) Visad 13618 gånger
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av TKO »

Stämningsfullt!
Nästan lika vackert som Gullmarsplan...
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av daniel_s »

TKO skrev:Stämningsfullt!
Nästan lika vackert som Gullmarsplan...
/TKO
Haha tack! Inte för att jag vet om Gullmarsplan är så vackert, men i det rätta halvdunklet är väl det mesta tillräckligt vackert :wink:
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8016
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av Bussmicke »

Hur kan en sån här bild med flottstreck på linsen vara stämningsfull? Jag hade nog haft lite självkritik om vad jag lade ut. Hellre än bra är inte kul.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Stefan Widén
Inlägg: 3015
Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av Stefan Widén »

Bussmicke skrev:Hur kan en sån här bild med flottstreck på linsen vara stämningsfull? Jag hade nog haft lite självkritik om vad jag lade ut. Hellre än bra är inte kul.

Ha Ha Micke.... du inser att du just utmanat dig själv att lägga upp bilder från vardagen..... :D :D

Stefan
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av daniel_s »

Bussmicke skrev:Hur kan en sån här bild med flottstreck på linsen vara stämningsfull? Jag hade nog haft lite självkritik om vad jag lade ut. Hellre än bra är inte kul.
Jag gillar att det tog dig fyra månader att komma med denna dräpande kommentar! (Eller som någon påpekade, 5 och en halv månad! Men jag tänkte att du kunde få rabatt!)
Användarens profilbild
Odd
Inlägg: 6463
Blev medlem: onsdag 11 september 2002 23:03

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av Odd »

Ibland är innehållet i bilden intressantare än själva bilden...
Genius on call
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av TKO »

Och ibland är kommentarerna bäst!

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8016
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av Bussmicke »

Stefan Widén skrev:
Bussmicke skrev:Hur kan en sån här bild med flottstreck på linsen vara stämningsfull? Jag hade nog haft lite självkritik om vad jag lade ut. Hellre än bra är inte kul.
Ha Ha Micke.... du inser att du just utmanat dig själv att lägga upp bilder från vardagen..... :D :D
Stefan
Ha ha, jag tar mycket vardagsbilder men ser till att kameralinsen är ren. :cheesygrin:
Det är ett tydligt tecken på hur intressant forumet är. Ett besök i halvåret räcker...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av TKO »

Vi som är lite äldre och minns den fotokemiska eran kommer ihåg det på 70-talet populära 'vaselinfiltret' som gav softa bilder. Eftersom objektivlinsen idag är mindre är ett intressant alternativ att helt enkelt applicera lite hudfett för att nå samma effekt...
Jag vidhåller att Daniels bild är en känslig tolkning av stockholms kollektivtrafik - även om Gullmarsplan naturligtvis hade varit både ett bättre och mer utmamande motivval!

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
Karsten
Inlägg: 1480
Blev medlem: måndag 13 september 2004 23:54
Ort: Österåker - mer än bara en anstalt!

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av Karsten »

På ett annat forum, för länge sedan, blev jag avstängd för att jag skrev "Fin bild!" för ofta. Undrar hur många gånger man kan skriva "Ful bild!" på detta forum innan man blir avstängd.
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av TKO »

Nu saknar jag - som tur är - möjlighet att stänga av någon från detta forum, men jag anser trots detta att den som använder omdömmet 'ful bild' om Daniels känsliga tolkning av stockolmsvardagen åtminstone borde få uppmaningen 'ställ dej i hörnet' - naturligtvis uttalat på houghtonhalländska!
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
Hechtwagen
Inlägg: 3058
Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av Hechtwagen »

Bussmicke skrev:Hur kan en sån här bild med flottstreck på linsen vara stämningsfull? Jag hade nog haft lite självkritik om vad jag lade ut. Hellre än bra är inte kul.
Då anser jag att du Bussmicke tar och lägger upp din stämnkngsfullaste bussbild här i tråden och sätter srandarden!

Fram med den! :D
Användarens profilbild
Hechtwagen
Inlägg: 3058
Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av Hechtwagen »

TKO skrev:Nu saknar jag - som tur är - möjlighet att stänga av någon från detta forum, men jag anser trots detta att den som använder omdömmet 'ful bild' om Daniels känsliga tolkning av stockolmsvardagen åtminstone borde få uppmaningen 'ställ dej i hörnet' - naturligtvis uttalat på houghtonhalländska!

Bob Houghton! Han gjorde tydligen intryck på fler än mig!
Användarens profilbild
dr Ehnberg
Inlägg: 26
Blev medlem: måndag 16 oktober 2017 9:06

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av dr Ehnberg »

Fin bild!
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: En 4 vid Öst

Inlägg av daniel_s »

Tack ska ni ha allihopa! Jag återkommer med mer feta bilder någon annan gång :wink:
Skriv svar