AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av TKO »

(Eftersom nattbusstrafik är ett så stort debattämne i detta forum kanske följande kan vara av intresse:)
I en ledare i SvD skriver Lydia Wålsten om att Arbetsmarknadsverket överväger att stoppa företaget Crazy Candy Club:s nattbussverksamhet i Stockholm. Anledningen tycks vara att arbetstidslagstiftningen innehåller ett generellt förbud för arbete mellan kl 00 och 05, arbetsgivare som vill förlägga arbetstid till natten måste ha dispens - vilket bolaget tydligen saknar.

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av daniel_s »

Från ”trafikföretagets” hemsida:
Stig ombord på vår Glamourösa Dubbeldeckare och upplev en annorlunda och magisk Nattklubb/Strippklubb när den rullar fram i Stockholm by Night.
Ja det är ju naturligtvis väldigt intressant detektivarbete som bedrivs ombord och som t o m fordrar en dubbeldeckare!

Och här har detektiverna på Svenskan lyckats vinkla till det mer än vanligt vilket ju passar bra i alla debatter om nattlig busstrafik.
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av TKO »

Jag har numera en god regel:

- Om du inte vet vad du skall tycka i en fråga, fundera på vad Lydia Wålsten anser. Sen intar du motsatt ståndpunkt!

(Det är en lätt modifiering av Ola Söderholms "Cissi Wallin"-regel...)

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
roggek
Inlägg: 2543
Blev medlem: måndag 17 maj 2010 20:05

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av roggek »

Vilken skönskrivning TKO, av "rullande porrklubb"..
Nattbuss... :shock: :oops:

Ännu ett tappert försök och kringgå lagar och regler...
Kafétillstånd...Pyttsan...
Bussbiljetten kostar 600:- och för denna summa får du f-n så mycket roligare på nattbussen till Södertälje...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Enceladus
Inlägg: 9895
Blev medlem: torsdag 29 juni 2017 18:23

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av Enceladus »

roggek skrev:Vilken skönskrivning TKO, av "rullande porrklubb"..
Nattbuss... :shock: :oops:

Ännu ett tappert försök och kringgå lagar och regler...
Kafétillstånd...Pyttsan...
Bussbiljetten kostar 600:- och för denna summa får du f-n så mycket roligare på nattbussen till Södertälje...
Roligare är väl att ta i, men visst förekommer inslag av underhållning:

TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av TKO »

Bussar som kör på natten är per definition nattbussar!
Och visst borde AMV stoppa - eller åtminstone ifrågasätta - all sådan trafik...

anser
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Enceladus
Inlägg: 9895
Blev medlem: torsdag 29 juni 2017 18:23

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av Enceladus »

Strippbuss rullar trots tidigare hot om arbetsförbud
Direktpress skrev:– Inget beslut har tagits än. Vi har inkommit med vårt svar. Arbetsmiljöverket har gjort sin tolkning och vi har gjort vår. De får ha synpunkter så klart om de vill. Och vi har våra, säger Andreas Qvarnström, verksamhetsansvarig på Entertain us after work sweden, företaget som äger bussen.
Claes Thure Moberg
Inlägg: 752
Blev medlem: tisdag 07 oktober 2003 19:25
Ort: Tromsø

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av Claes Thure Moberg »

Jag förstår inte problemet. Vad i all sin dagar spelar det för roll om man kör runt stan med en "stripbuss" och vem orkar bli störd. Det finns ju hur många "stripklubbar" som helst. Och den som har problem med detta behöver inte betala spänn för att besöka vare sig klubb eller buss. Det är trots allt frivilligt.

Själv skulle jag inte lägga en spänn på ett sådant ställe, men å andra sidan är jag i "veteranålder" så jag är väl inte i den naturliga publikåldern på sådana ställen. Blir i vart fall inte upphetsad av en dama som ålar sig runt en stripstång om än i aldrig så konstnärliga former. Och pröjsar i vart fall inte för att se på konsten. Å andra sidan måste jag erkänna att sådant har jag bevittnat i min ungdom på olika platser ute i världen. Jag har trots allt tillbringat en stor del av mitt liv till sjöss.
Donkeyman Filosoferar på http://www.nordens-paris.blogspot.com
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av daniel_s »

Claes Thure Moberg skrev:Jag förstår inte problemet. Vad i all sin dagar spelar det för roll om man kör runt stan med en "stripbuss" och vem orkar bli störd. Det finns ju hur många "stripklubbar" som helst. Och den som har problem med detta behöver inte betala spänn för att besöka vare sig klubb eller buss. Det är trots allt frivilligt.
Det framgår ju om man klickar på länkarna vad som myndigheten anser är problemet. Nattarbete får inte bedrivas hur som helst. Men i det här fallet, vad vet jag. Det kanske räcker med att fylla i några blanketter. Eller inte! Hur som helst, om alla lyder lagarna så får man väl oftast vara nöjd med det.
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av TKO »

daniel_s skrev:
Claes Thure Moberg skrev:Jag förstår inte problemet. Vad i all sin dagar spelar det för roll om man kör runt stan med en "stripbuss" och vem orkar bli störd. Det finns ju hur många "stripklubbar" som helst. Och den som har problem med detta behöver inte betala spänn för att besöka vare sig klubb eller buss. Det är trots allt frivilligt.
Det framgår ju om man klickar på länkarna vad som myndigheten anser är problemet. Ska man bedriva nattarbete så ska det finnas en anledning. Och det kanske det finns också i det här fallet, vad vet jag. Det kanske räcker med att fylla i några blanketter. Eller inte! Hur som helst, om alla lyder lagarna så får man väl oftast vara nöjd med det.
Mycket handlar det om att Strippbussbolaget inte anser sej vara arbetsgivare, eftersom de som arbetar där är "egna företagare" - ej att förväxla med "livegna"!
Därför anser dom sej vare sej behöva fylla i några blanketter eller följa arbetstidslagstiftningen...

Prejudikat saknas - därför enligt min mening naturligt att saken drivs vidare i domstol.

/TJO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

Re: AMV stoppar nattbuss i Stockholm!

Inlägg av TKO »

daniel_s skrev:
Claes Thure Moberg skrev:Jag förstår inte problemet. Vad i all sin dagar spelar det för roll om man kör runt stan med en "stripbuss" och vem orkar bli störd. Det finns ju hur många "stripklubbar" som helst. Och den som har problem med detta behöver inte betala spänn för att besöka vare sig klubb eller buss. Det är trots allt frivilligt.
Det framgår ju om man klickar på länkarna vad som myndigheten anser är problemet. Ska man bedriva nattarbete så ska det finnas en anledning. Och det kanske det finns också i det här fallet, vad vet jag. Det kanske räcker med att fylla i några blanketter. Eller inte! Hur som helst, om alla lyder lagarna så får man väl oftast vara nöjd med det.
Mycket handlar det om att Strippbussbolaget inte anser sej vara arbetsgivare, eftersom de som arbetar där är "egna företagare" - ej att förväxla med "livegna"!
Därför anser dom sej vare sej behöva fylla i några blanketter eller följa arbetstidslagstiftningen...

Prejudikat saknas - därför enligt min mening naturligt att saken drivs vidare i domstol.

/TJO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Skriv svar