Talar skribenten om samma förvaltning som inte ens har passning på en renodlad matarbuss mellan Barkarbystaden och Akalla eller samma förvaltning som låter första avgången på nattbuss 893 avgå innan sista pendeltåget och därefter ha en timmeslucka innan första pendeltåget?TKO skrev:Ovanstående är helt taget ur luften. TF ansvarar t ex för busstrafiken vid Gullmarsplan, det gör inte FUT - vilket är pinsamt tydligt.Enceladus skrev:Vad får skribenten att tro att det hade blivit annorlunda med TF? Samtidigt i en annan tråd diskuterar skribenten varför pendeltågen inte har nattrafik, trots att behovet numera är större än i tunnelbanan. TF:s svar är då att "något sådant uppdrag att studera nattrafiken har inte Trafikförvaltningen". TF skulle lika gärna kunna stå för Tunnelbanetrafikförvaltningen...
Bäst hade naturligtvis varit om ansvaret för att koordinera ut/ombyggnaden vid Gullmarsplan överlåtits till konsultföretaget "Hjälmarsvägens Snillekontor"!
TF saknar också helhetsperspektiv. Skribenten har dock inget som helst belägg för att FUT är värre än TF.