Lista destinationsrullar

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Lista destinationsrullar

Inlägg av daniel_s »

RobertE skrev:Hej!

Här är destinationsrullen som sitter i vissa C6H med Gul text. Jag är inte 100% om alla destinationer är med.
Ni får gärna berätta om det saknas destinationer.

[…]

Jag har även hört talas om att det har funnits en liknande rulle till C8 med TUB3 destinationer.
Är det nån som vet nånting om denna destinationsrulle?

Mvh
RobertE
Mig veterligen är det samma, dvs lyx-C6H med elektriska rullar har även 3:ans destinationer. Ett gäng sådana vagnar fanns ju på bana 3 också, i alla fall periodvis.

Obs att i vagntyp C8 var det bara vagnparet 2847-48 som var fullständigt ombyggt till C8H med elektriska rullar. Övriga C8-par var snik-ombyggda (dessutom bara ena vagnen) och hade kvar den handvevade rullen som då bara hade 3:ans destinationer.

PS: Jag har ju fått en avskrift av C6H rulle från alltid välunderrättad källa. RobertE den börjar som du skriver och sedan fortsätter det så här:


Zid
Tce
Gas
Slu
Extratåg
Abonnerad
Övningståg ej i trafik
gult fält
svart fält
Sbg
Väs
Rib
Hju
Ktg
Aka
Aka via Råsunda stadion
Hab
Hab via Råsunda stadion
Råsunda stadion Soc
Ej i trafik
Fhp
Råh
Tce
RobertE
Inlägg: 60
Blev medlem: lördag 07 juni 2014 21:54

Re: Lista destinationsrullar

Inlägg av RobertE »

daniel_s skrev:
RobertE skrev:Hej!

Här är destinationsrullen som sitter i vissa C6H med Gul text. Jag är inte 100% om alla destinationer är med.
Ni får gärna berätta om det saknas destinationer.

[…]

Jag har även hört talas om att det har funnits en liknande rulle till C8 med TUB3 destinationer.
Är det nån som vet nånting om denna destinationsrulle?

Mvh
RobertE
Mig veterligen är det samma, dvs lyx-C6H med elektriska rullar har även 3:ans destinationer. Ett gäng sådana vagnar fanns ju på bana 3 också, i alla fall periodvis.

Obs att i vagntyp C8 var det bara vagnparet 2847-48 som var fullständigt ombyggt till C8H med elektriska rullar. Övriga C8-par var snik-ombyggda (dessutom bara ena vagnen) och hade kvar den handvevade rullen som då bara hade 3:ans destinationer.

PS: Jag har ju fått en avskrift av C6H rulle från alltid välunderrättad källa. RobertE den börjar som du skriver och sedan fortsätter det så här:


Zid
Tce
Gas
Slu
Extratåg
Abonnerad
Övningståg ej i trafik
gult fält
svart fält
Sbg
Väs
Rib
Hju
Ktg
Aka
Aka via Råsunda stadion
Hab
Hab via Råsunda stadion
Råsunda stadion Soc
Ej i trafik
Fhp
Råh
Tce
Stort Tack!

Var några av destinationerna förkortade?

Exempel:
Sundbybergs C
Kungsträdg.

Mvh
RobertE
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Lista destinationsrullar

Inlägg av daniel_s »

Endast ”Kungsträdg”. Sbg stod som ”Sundbyberg”.
Användarens profilbild
Hechtwagen
Inlägg: 3066
Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10

Re: Lista destinationsrullar

Inlägg av Hechtwagen »

daniel_s skrev: onsdag 20 november 2019 17:58 Endast ”Kungsträdg”. Sbg stod som ”Sundbyberg”.

På de kyligaste rullarna var Mörby Centrum förkortat till
M Ö R B Y.
Skriv svar