Märkliga ting hända i Göteborg, enligt halländsk tidning

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Björn J.

Märkliga ting hända i Göteborg, enligt halländsk tidning

Inlägg av Björn J. »

Märkliga ting sker i Göteborg, allt enligt Hallands Posten 02-10-06:
"Vid hållplatsen Masthuggstorget i riktning mot Järntorget körde en stillastående vagn in i en annan."
Jaha... Det är ju tydligen så att man inte har den sortens erfarenhet i Halland om hur kommunikationsmedlet "spårvagn" egentligen fungerar.
Eller om man nu misstolkat en viss relativitetsteori... ja ni vet det "krökta rummet" och sådant.

Visserligen sker ju de flesta typer av trafikolyckor när farten snabbt och oförutsett minkas till noll km/t... så det kanske ligger någoting i HPs påstående ändå...

Någon som vet vad som EGENTLIGEN hände vid Masthuggstorget när dessa "stillastående" vagnar kolliderade?

Bj.

(Min devis nedan kanske jag skall ta bort, då "Polarbrödsvagnen" nu är sänd till Mittwalde.)
Vadå jag dyster?
Anders Norén

Re: Märkliga ting hända i Göteborg, enligt halländsk tidning

Inlägg av Anders Norén »

"Vid hållplatsen Masthuggstorget i riktning mot Järntorget körde en stillastående vagn in i en annan."
Det finns en gammal klassiker som sägs härröra från skadeanmälningar till försäkringsbolag:

"Jag kolliderade med en stillastående spårvagn som kom från motsatt håll."

Anders (som per velociped har blivit påbackad av en stillastående bil och fick äta med sugrör i tre dagar. "E huvve' dumt få' kroppen lida!")
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Det finns många sådana klassiker...
Det kallas väl hänsyftningsfel...

"Den avlidne cyklisten kom cyklandes från vänster"

Den kvinnliga bilföraren:
"Jag fick hela frampartiet intryckt, medan lastbilschaffören bara fick obetydliga skador på sin lem!"

"Trots ihärdigt signalerande vägrade spårvagnsföraren att väja"

ja ja..

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Man kan fundera över vem som ska/bör väja för vem... :P :lol:
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skriv svar