Sida 1 av 1
Tvärbanedebatt i repris - den här gången på danska...
Postat: fredag 19 oktober 2018 9:09
av TKO
Re: Tvärbanedebatt i repris - den här gången på danska...
Postat: fredag 19 oktober 2018 9:41
av twr
Med risk för att låta fördomsfull och generaliserande: När transportekonomer uttalar sig om kollektivtrafik brukar det bli helt fel. Jag vet inte vad det beror på, är det något som saknas i modellerna?
(Dålig samhällsekonomi borde väl vara att bygga tunnelbana för 39 meter långa tåg, som man har gjort i Köpenhamn?)
Re: Tvärbanedebatt i repris - den här gången på danska...
Postat: söndag 26 oktober 2025 18:06
av twr
Idag öppnar spårvägen i Köpenhamn!
Re: Tvärbanedebatt i repris - den här gången på danska...
Postat: söndag 26 oktober 2025 18:11
av twr
Re: Tvärbanedebatt i repris - den här gången på danska...
Postat: måndag 27 oktober 2025 8:39
av Nils Carl Aspenberg
At man må ha 230 passasjerer ikke ikke riktig. Dette er en lang bane og sa må man forvente at de reisende ønsker å sitte. Selv med 100 passasjerer vil det være flere som står. Man bygger jo ikke sporvei for å få "indiske tilstander" på vognene.
Re: Tvärbanedebatt i repris - den här gången på danska...
Postat: måndag 27 oktober 2025 23:08
av Jourmaster
På förekommen anledning meddelas att den här tråden handlar om Hovedstadens letbane och inte om Saltsjöbanans vagnar.